Uiteindelijk wil je toch een Rolex

Dat is helemaal waar :sunglasses:

1 like

:v:ļø

1 like

Ik vind de absolute ā€˜haatā€™ die sommigen jegens Rolex koesteren anders vervelender dan degenen die dā€™r eentje dragen. Ik heb er eentje omdat ik ā€˜m mooi vind en omdat hij mij een voldaan gevoel geeft. Had ik dat met een Speedmaster of een Tudor BB58 ook gehad? Waarschijnlijk wel. Had ik die van een Seiko Presage Cocktail gehad? Nee, maar dat is omdat ze die niet in een mooie maat maken! šŸ„ŗ

Snap gewoon niet waarom we constant terug moeten komen op deze discussie in honderd van dit soort topics. Het is een soort gatekeeping: je bent pas een liefhebber als je gepassioneerd bent over Seiko SKXā€™jes en een hekel hebt aan Rolex. Laat iedereen toch lekker zijn ā€˜statusā€™ en voldoening halen uit de horloges die hij of zij mooi vindt. :man_shrugging:

33berf
Yoda waarschuwde er al voorā€¦

9 likes

Je hebt gewonnen, me roley no likey.

Echt waar??? En hebben ze ook bij de Makro?

Kakkers of poloā€™s? :crocodile:

1 like

Welk horloge zou die bij zn polootje dragen ?

Als niemand zou reageren was het al lang gestopt.

Gouden Omega Seamaster de Ville uit de midden jaren 60! :sunglasses: :crocodile:

ā€¦maar geen riem, mogelijk zelfs KM.
Het lijkt die Miami Vice jongen wel met dat gouden Kijkshop-horlogeā€¦ hoe heet ie, Sonny of Sjonnie

Credor

1 like

Hoe zit het in dit verband met de golfsport? Moet dat ook perse met Rolex of kan het ook zonder?

Kan allebei. Beide polsen een Rolex bedoel ik, voor de balans.

1 like

Wat een rare discussie over status. Uiteraard geeft een Rolex status. Wie dat ontkent vind ik wereldvreemd.

Met een Rolex heb je duizenden euroā€™s om de pols, en dat is algemeen bekend, ook bij mensen die niet op dit forum zitten. En daarmee heb je een bepaalde status, of je wilt of niet. PP of AP kent men over het algemeen niet.
Als ik niet te gierig was om er eentje te kopen dan zouden mijn collega-ambtenaren uitermate verbaasd zijn als ze mij met een Rolex zagen. Zo zo, die Blauwbeer heeft een Rolex om de pols. Het gaat hem zeker goed. Waar doet ie het van? En ja, ik zou daar status aan ontlenen. Ja, het gaat me goed, ik heb door hard te werken deze positie verworven.

Kijk ook eens naar het topic ā€œbekende mensen en hun horlogeā€. Allemaal BN-ers met Rolexen om. Zijn dat allemaal horlogefanaten? Of ze geven Rolexen weg. Of ze poseren trots met de Rolex voor de borst (Ali B bijvoorbeeld).
Dat is niet erg, maar kom er bij mij niet mee aan dat Rolex helemaal niets met status te maken heeft. Dat sommige leden het zelf niet zo voelen doet daar niets aan af.

En complimenten aan @Jurk, @Jaroen en @Kier dat ze daar eerlijk voor uitkomen.

8 likes

Dat weet ik dan ook weer. Niets voor jou om zulke absolute en ongenuanceerde uitspraken te doen.

Hij heeft gewoon gelijk. Punt.

Ik zal er van maken dat ik dat wereldvreemd vind. Dat is genuanceerder en wekt minder wrevel.

1 like

Oh, geen wrevel, en wereldvreemd kan ook nog wel kloppen, alleen niet daarom. :smirk::sunglasses:

Wat dacht je van status in sommige kringen.

1 like

Waarin wij volgens mij van mening verschillen SybrenAnne, is dat ik het slechts constateer. Jij ziet het vooral als iets negatiefs.
Ik zie het feit dat een Rolex status geeft niet als negatief. Je krijgt ook status van een dikke BMW of Mercedes. Kijk ik niet negatief tegenaan.

Dat is de reden dat je zoveel weerstand ontmoet in dit topic. Je komt wat neerbuigend of veroordelend over. Dat zou je los moeten laten.

3 likes