Die vergelijking met het vijfje is puur het model. Gewoon saai…
Geinig, ik ben ook 1,98.
Ik bedoelde de schitterende firma A. Lange & Söhne uit Glashütte.
Had net weinig tijd om uitgebreid te reageren, mijn oprechte excuses.
Patek is toch een beetje de norm in het hoogste segment. Ik houd wel van net iets anders.
Op het oog haal jij deze er echt niet uit. Je zal hem moeten voelen en aan de kroon moeten zitten. Doe je dat bij een wildvreemde?
[quote=“pietman, post:45, topic:172304”]
Dan koop ik liever 10 verschillende Certina’s[/quote]
That will change. Done that been there.
Die moest ik even opzoeken! maar ik zou hem ook zo dragen!
Even denken…
- kwaliteit, o.a. qua afwerking, grotendeels bereikt met handwerk
- precisie
- duurzaamheid: een horloge dat de drager bijna gegarandeerd overleeft
- innovatie: een geweldig aantal relevante vernieuwingen
- constante designtaal: voor ieder wat wils maar altijd herkenbaar
- wereldwijde serviceability
- aantal iconische modellen in het gamma
- waardevastheid
Je kunt een slechter horloge kiezen…
Ok. En de rest?
Niet de offshore modellen uiteraard. Die zijn zonder uitzondering lelijk.
Worden de horloge uurwerken met de hand of machinaal in elkaar gezet, of partieel en wat word geacht als beter en betrouwbaarder?
En zo welke uurwerken/merken doen het hoe en wat?
Genesis
Of niet. Hoewel ik er bii uitzondering een paar mooie modellen bij vind zitten, heb ik er een patsergevoel bij, geen gevoel van “wat een mooie techniek”.
Lange of Patek daarentegen… maar voor mij zijn JLC en Glashutte Original, en ook Omega en Longines, al mooi genoeg.
Helemaal waar, nog even sparen
Die zie ik gewoon te veel om me heen. 90% heeft hem ook en heeft totaal geen kennis van andere horloges. Ze kochten hem vooral vanwege de naam en dat doet Rolex heel goed. Mijn voorkeur gaat uit naar Omega of Breitling.
Ik krijg een beetje de indruk dat dit bij de Rolex liefhebbers hier moeilijk te begrijpen is. Iedereen heeft voorkeur voor een bepaald merk. Heb ook helemaal niets met AP waar anderen weer lyrisch over zijn.
Ach het is ook persoonlijk. In mijn beleving verkoopt iedereen met een Breitling van die grote Toblerone’s op de kermis.
Of je laat een wasmachine ophalen voor het oude ijzer en hup, daar staat weer een Breitling drager aan de deur.
Dit had ik eerder ook, vond het maar een vierkante handboei. Nu kwijl ik van die brush en facetten op de band
Omega zie je niet veel?! Ik kan persoonlijk geen speedmaster meer zien. Vond hem mooi, maar zie m te veel. En Breitling… tja.
Ik sta er open in, heb er 25 jaar over gedaan om Rolex te kopen (en te dragen). Bezit (en heb bezeten) veel andere merken, maar Rolex lives up to the expectation. Mooi gemaakt, voelt goed, ik zie het er gewoon aan af.
Ik heb erg weinig met Breitling, patserig, teveel bling bling en veel te veel modellen, simple ETA/VJ uurwerken en met hun eigen uurwerken… veel te duur!
2 uitzonderingen voor mij, de ouderwetse Chronomat met, was het niet B13 uurwerk… , VJ7750 dus, maar vind ik tot op de dag van vandaag mooi en leuk en goede te verkrijgen voor rond de 1000 euro, heb er ook diverse gehad
De Navitimer vind ik een icoon, maar voor een klok met een VJ ga ik nooit en te nimmer 3K betalen voor een 2de hands
Genesis
Ik sluit niet uit dat ik er toch eens een zal dragen hoor. Je smaak wisselt voortdurend…
Hier ben ik wel oprecht benieuwd naar, welke innovaties zijn dat?
Bij discussies over Rolex twijfel ik altijd of ik er serieus op inga, wetende dat dat vaak niets uitmaakt.
eerste waterdichte horloge bijvoorbeeld.