Uiteindelijk wil je toch een Rolex

Volgende Google

Genesis

Ik heb de volledige lijst niet paraat naar wat ik wel weet:
1ste waterdichte horloge (Oyster case)
1ste horloge met automatische datumwissel om 12h exact (Datejust)
1ste horloge met helium escape valve (Seadweller; de techniek is ontwikkeld samen met Doxa)
1ste horloge met datumloupe (ook Datejust)

:thinking::joy:

Goed punt; nogal een hate it or love it merk.

Ik begrijp het trouwens helemaal als mensen de gevraagde bedragen te hoog vinden; ik zag ze ook liever goedkoper!

5 likes

Als moeders de vrouw aankomt bij je dat ze een mooie tas wil kopen die de prijs kost van een Rolex, dan denk dat vele partners aan de noodrem trekken, need I say more :rofl:

Genesis

Een blik op de parel in de bezel is voldoende. Maar dan moet de drager wel even zijn hand stilhouden.

Al heel erg lang dit. Betwijfel of het ooit zal veranderen. Maar ja, ik draag horloges voor mezelf, niet om een Rolex te kunnen showen.

Dat schijnt niet waar te zijn. Hij heeft de ‘Oyster’ gepatenteerd. Maar het was schijnbaar niet de eerste.

Interessant stuk hierover gevonden. Blijkt dat Hans Wildorf destijds al een geniale marketing man was.

http://www.vintagewatchstraps.com/blogoyster.php

Wat wel jammer is, is de mening van velen dat rolez dragers hem alleen dragen om te showen… een mens mag niet eens meer een horloge kopen dat hij zelf wel :laughing:

1 like

Nee…ik niet. Zit gewoon niets moois genoeg tussen .

Omega ? Yep. Oris ? Zeker. Rolex ? Nu absoluut niet.

1 like

Mijn vrouw heeft er een paar. En sjaals die ook in die richting gaan. Moet ze lekker zelf weten. Ze werkt hard genoeg en we kunnen het betalen zonder dat we er minder voor moeten eten of de kinderen ervoor in moeten leveren…

Ze laat mij ook lekker mijn gang gaan qua horloges.

3 likes

Rolex is allemaal marketing. Dat hoor ik hier vaak. Ik vind t allemaal best. Maar vind het mooie en mooi gemaakte horloges. Daar laat ik het maar bij

4 likes

Dat is geen mening. Het is me meermaals door mensen met een Rollo gezegd.

Done that, been there. Heb er nu een stuk of 20…… :slight_smile: en ben er nog lang niet klaar mee

2 likes

Dat ze ermee willen showen en er daarom een kopen?

Hoe kan jij dan bepalen waarom iemand een horloge draagt? Ondanks dat enkele ‘rollo’ dragers dit hebben gezegd.

En dan moet je er een echte naast houden. Maar eh ik vind het knap. Er zijn genoeg verhalen van Juweliers die dit pas constateren nadat ze hem hebben opengeschroefd. Overigens heb ik het vermoeden dat er ook neppers worden gepost. Aangezien je er goed oog voor hebt vraag ik me af of ik gelijk heb…

Gelukkig niet, inmiddels is bijna de hele lijn “in-house”. Waaronder de hele portuguese lijn.

Allemachtig shawls op Rolex niveau?! :scream:

Wist niet eens dat er zulke dure shawls waren, tassen wel, daar kan je zo 30K aan spenderen

Genesis

Het feit dat ik weleens iemand heb horen zeggen dat ie een Rolex wilde omdat dat het teken was dat je het goed deed, bla bla zegt toch genoeg?

Laatst heb ik zelfs iemand horen zeggen dat een of ander model fake Rolex bijna niet van echt te onderscheiden was en dat iedereen die m zag zou denken dat ie echt was.

Fake of echt, Rolex is niet mijn merk.

1 like

Mooiste uurwerken om aan te werken. Punt. Kwaliteit is wellicht de hoogste die op grote schaal gemaakt wordt momenteel.

Of - ever. Een 1575 is al zo’n kunstwerkje… …non-quickset date, boeien. Gewoon top. :wink:

3 likes

Dit soort discussies…
Je schiet er niks mee op en over een half jaar komt er een herhaling :joy:

3 likes