.
Het uurwerk dat er in zit is een ZIM 2609. Dit is uit de jaren '50 en '60, dus de wijzerplaat voor dit horloge zal ontworpen zijn voor een van de jaren in die periode dat de USSR deelnam aan de Olympische spelen. De kwaliteit van de dial zal geen gouden medaille hebben opgeleverd, denk ik, maar hij is wel mooi rood!
Het uurwerkje heeft wel een interessante geschiedenis, daarom hierbij ook nog maar even de data van de Ranfft database, waaruit blijkt dat het een zeer populair uurwerk was bij meerdere merken uit de Russische horloge industrie.
3-6-9-12 is altijd een duidelijke configuratie, daarnaast (of daartussen) heb je eigenlijk geen andere cijfers meer nodig.
Hier mijn moderne Quartz Prisma met op de jaren '20 geïnspireerde vormgeving van de ‘cushion’ kast en art deco stijl cijfers. Bandje is uit eigen keuken.
Bij de 10 vraag ik me een beetje af wat er gebeurd is. Hadden ze een 2 over waar ze de onderkant vanaf gehaald hebben? In elk geval wel leuk om te zien, wat anders en ook duidelijk.