Behalve van horloges houden we hier ook van muggenziften he
Leuk nooit eerder gezien. Ik kan alleen het vraagteken bij de 10 niet verklaren.
Mooie en bijzondere voorbeelden komen hier voorbij. Deze had ik toch ook verwacht. Prachtige lettering (met dank aan @Cricket33 voor de term). Helaas niet van mijzelf (maar dat komt nog wel een keer):
Thank you!
Voor me zelf heb ik een top 3 gemaakt. Er zitten zulke mooie tussen!
Bedoel je een top 3 ‘to have’ of qua schoonheid qua lettering?
En, wanneer ik zo onbescheiden mag zijn, welke dan wel?
Oohhhh mèèènnnn, ik heb even een snelle selectie gemaakt.
Best moeilijk.
Het leuke is om te merken dat je niet zomaar de mooiste cijfers kunt pakken om die toe te passen.
Kast vorm, wijzerplaat, wijzers etc etc moet allemaal kloppen.
Je hebt nu iig een beeld wat me aanspreekt.
Laat jij eens zien dan welke jou aanspreken
Erg fraai! Ik ga er eerst (of weer) eens voor zitten, maar kom zeker met een top selectie.
Ok lamaarziendan
Haha, ik was het niet vergeten! Ik wacht nu al ruim 2 maanden op m’n horloge (service en batterij en nieuwe kroon). En dat is één van m’n favorieten. Ik heb nog niet een keer een eigen foto kunnen plaatsen, en wil niet steeds foto’s van het web plukken (dat herinnert me eraan hoezeer in m’n eigen horloge mis ). Zodra hij terug is, laat ik m’n favorieten zien!
Oké, daar zijn we dan . Na 4 (!) maanden heb ik eindelijk mijn Maurice Lacroix Miros Coussin Réveil terug. Hoewel ik er naar uitkeek, was ik allerminst vrolijk toen ik hem thuis inspecteerde. De wekker deed het niet
. Een kleine 200 euro armer voor een batterij, twee pakkingen, een nieuwe kroon en een nieuw bandje. Maar bij ML waren ze te lui om te controleren of de wekker het überhaupt deed. Ik was te chagrijnig om wat extra moeite te doen voor wat leuke foto’s, maar heb er nog wel effe een paar gemaakt. (Inmiddels heb ik het horloge weer weggebracht).
Voor mij, een van de mooiste wijzerplaten en vooral indices :
Daarnaast vind ik deze erg fraai. Hij zal je bekend voor komen, heb effe je foto geleend
En dan nog eentje die ik al vele jaren prachtig vind, een keertje moet hij in de collectie komen:
En nog eentje die qua numerals de pracht van mijn Miros kan benaderen :
Een fraaie verzameling, waarbij de kleine Longines de meest verfijnde is. De ML vind ik ook mooi. Veel te zien, en misschien niet helemaal in balans, maar je blijft kijken, originele vormgeving
Gisteravond nog gezorgd naar een andere uitvoering van de Miros.
Die heb ik heel lang hoog op de lijst gehad, aanschaf nooit van gekomen.
Vierkant uitsparing in achterdeksel zodat je zicht had op het binnenwerk.
Ik blijf zoeken en ga hem plaatsen als ik hem vind, want ook bij die waren het de cijfers (alsook de kastvorm) die me wat deden.
Dan hebben we dus 2 horloges waar we in elkaars verlengde zitten…grappig.
Hier nog een heel heel fraaie, maar wel eenvoudig!
En deze
Screenshot_20210308-224130_WhatsApp|230x500
En deze mooie Cartier
Heel leuk topic! Ik merk dat ik ook wel wordt aangetrokken tot sommige gestileerde wijzerplaten. Deze vindt ik persoonlijk wel gaaf:
Mee eens, en vooral omdat ie zo bizar is.
En goed doordacht!
Ik heb een trench model Tissot uit c.a. 1936 incomming met een fraaie ‘7’
(later meer)
Helemaal eens.
Vind hem zeer byzonder.