Uitgesproken cijferfont, freaken met cijfers

Zenith Arabic

8 likes

Inderdaad zeer gaaf.
Ik kwam viavia hier in dit topic terecht nadat ik vandaag deze zag op omegaforums:

https://omegaforums.net/threads/wittnauer-alarm-watch.134724/

23 likes

Heel gaaf! :slight_smile:

1 like

De 12 en de 6

van de IWC Ingenieur Chrono is speciaal!

9 likes

Ongelofelijk, wie dit verzonnen heeft…

4 likes

Nou ja, speciaal…bijna verdwenen bedoel je!! :grin:

1 like

Ja, zoals je wilt

1 like

Deze is onderweg!

6 likes

19 likes

Lex waar had je die verstopt?
Grappig het hoekige gecombineerd met ronde uitsparingen.
:+1:

1 like

Pontiac met aparte cijfers:

11 likes

Ja héé Peter, gooi er nog een apart iets tegen aan! :ok_hand:
Nog nooit gezien en ik ben er van gecharmeerd.

1 like

6 likes

Ik heb hem (of haar?) al heel lang, ooit op de Rikketik gevonden in 2012. Ze woont normaal tussen de Union vulpennen.

Ik heb haar nu even tevoorschijn gehaald t.g.v. een nieuw verworven broertje (of zusje?), sinds enkele dagen in huis.
Die Union Ancre horloges (Nederlands merk!) zijn heel apart en van mooie kwaliteit, maar best moeilijk te vinden. Ik was dus heel blij dat ik onlangs een tweede exemplaar vond voor de collectie.

Hier eerst de Union Ancre die ik al had, dan de nieuwe aanwinst, met de fraaie modelnaam ‘Profectus’, hetgeen in Kerklatijn ‘Vooruitgang’ betekent. Uiterlijk met vrijwel het zelfde design verchroomde kastje van 32mm, maar inwendig heel verschillend. De eerste loopt op een ETA2390/Dugena 985 motortje, de ‘nieuwe’ heeft een AS 1686 werkpaardje aan boord.
(Fotootje van de nieuwe is van de leverancier, van dit horloge komt nog wel een NA postje met eigen foto’s en netjes opgepoetst…)

Haec quae est ab Apostolis Traditio sub assistentia Spiritus Sancti in Ecclesia proficit ” (Dei Verbum, 8).
Deze apostolische overlevering kent in de Kerk onder de bijstand van de heilige Geest een vooruitgang ”.

9 likes

Weer terug on topic:
Hier een Olympische ouwe Rus met rare cijfers.

.
Het uurwerk dat er in zit is een ZIM 2609. Dit is uit de jaren '50 en '60, dus de wijzerplaat voor dit horloge zal ontworpen zijn voor een van de jaren in die periode dat de USSR deelnam aan de Olympische spelen. De kwaliteit van de dial zal geen gouden medaille hebben opgeleverd, denk ik, maar hij is wel mooi rood!
Het uurwerkje heeft wel een interessante geschiedenis, daarom hierbij ook nog maar even de data van de Ranfft database, waaruit blijkt dat het een zeer populair uurwerk was bij meerdere merken uit de Russische horloge industrie.

9 likes

Iets moderner maar de 3-6-9-12 zijn zeker uitgesproken aanwezig toch? :smile:

6 likes

Deze Zaria heeft ook wel wat eigenaardige cijfers:

15 likes

3-6-9-12 is altijd een duidelijke configuratie, daarnaast (of daartussen) heb je eigenlijk geen andere cijfers meer nodig.
Hier mijn moderne Quartz Prisma met op de jaren '20 geïnspireerde vormgeving van de ‘cushion’ kast en art deco stijl cijfers. Bandje is uit eigen keuken.

8 likes

Zeker en vast.
Jammer dat dit schrift niet zo in zwang is.
,:+1:

1 like

Ik denk dat de prachtige nieuwe accutron van @To-be-or-not-to-bop hier ook zeker thuis hoort:

11 likes