Uitgesteld ; Only watch 2023, 60 uitzinnige creaties, en een Tudor

Veiling voor het goede doel, met een groot aantal merken die een uniek horloge maken speciaal voor deze veiling. Kijk en geniet, of huiver ??

https://www.onlywatch.com/2023collection

5 likes

Bijzondere en vooral veel lelijke horloges. Wel benieuwd wat het oplevert voor het goede doel :man_shrugging:t3:
En wellicht zien we in de toekomst sommige ontwerpen geheel of gedeeltelijk terug voor de reguliere markt. De gouden Tudor is voor mij de winnaar :trophy:

2 likes

De vorige veiling leverde 30 miljoen CHF op, en het unieke aspect van de ontwerpen en de exceptionele uurwerk techniek, is denk ik belangrijker dan mooi of lelijk. Voor alleen mooi zoals “gemiddeld” krijg je dit soort portemonnees niet naar binnen :slightly_smiling_face:

2 likes

Doe mij dat setje Zenith Chronomaster maar :slight_smile:

Ook veel, erh, niet mijn smaak horloges….

4 likes

Ben hier toch wel erg van gecharmeerd hoor


Precies. Kijk Bijvoorbeeld ff dat planetarium in die Frederic Constant X CVDK, cool!

Maar moest om de tekst bij Biver toch wel even grinniken:
Catharsis »; a unique interpretation of the minute repeater carillon tourbillon with no visible display of time.An hour hand is located on the back of the watch to keep a visual display of the time that can be seen through the sapphire back.

5 likes

Veel is niet om aan te gluren, incl. de Biver. Althans, dat vind ik. Iedereen mag er natuurlijk het zijne van vinden.

En wellicht is het mijn OCD maar zit die Biver niet verkeerd om in elkaar? Kroon links, slider voor de MR rechts… does not compute in mijn brein zeg maar :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

Ik vind de Chopard stiekem heel mooi.

1 like

Dat is toch briljant !!

Dat is denk ik de bedoeling, lekker anders :slightly_smiling_face: of dwars. MB&F stopt een DJ Panda miniatuur in de Dome :crazy_face:

4 likes

Die is ook heel mooi, net als de Moritz Grossman ook iets meer bescheiden

5 likes

Even gegrasduind maar
LOT 7 BALTIC en
LOT 19 - CZAPEK GENÈVE zijn voor mij toch wel heule leuke sieraden hoor! Er zitten ook natuurlijk exemplaren tussen die mij goedkeuring niet kunnen wegdragen. Maar huiveren?,… het genieten overheerst.

1 like

De Baltic is zeker bijzonder :+1:

1 like

Nog maar eens een bump voor al dit moois dat voor het goede doel geveild gaat worden, alle horloges zijn inmiddels bekend en mijn favoriet is deze DJ Panda.

U ziet rechts een deel van een vingernagel dus ja, een mini panda :star_struck:, en die is geplaatst in de dome van de H. Moser x MB&F.

Dat is dit horloge in de eerste foto… waanzin toch ? En nog wat meer spul om van te dromen zoals te zien in de world tour waarin ze gepresenteerd worden.

https://www.watchonista.com/articles/closer-look/live-la-first-look-only-watch-2023-line-metal

Linksboven aan de draaitafels …

2023-09-only-watch-2023-l1000253-2000x1333px-w

Veiling Only Watch (onlywatch) uitgesteld!

Belangrijkste uitleg:
Enkele dagen voor de veiling werden vragen gesteld over de toewijzing van fondsen en het bestuur van de WMA, een vereniging van patiëntenfamilies.

Er werden antwoorden gegeven over de gekozen financieringsstrategieën, de ondersteunde structuren en projecten en de boekhouding en het budget van de vereniging.

De tijd voor certificering, veranderingen in het bestuur en de op handen zijnde veiling vallen echter niet samen. We kunnen het niet opbrengen om te twijfelen aan de oprechtheid van de inzet van alle partijen die bij dit project betrokken zijn, noch kunnen we toestaan dat dit prachtige verhaal wordt herschreven

De horloges van de 2023 zijn ook niet meer zichtbaar….!
Ik hield het regelmatig in de gaten om dat ik benieuwd was hoe de Patek er uit zou zien, en dit horloge was de enige waar nog geen plaatjes van zichtbaar waren.
Niet dat ik ooit een dergelijke Patek Philippe zou kunnen betalen :crazy_face:

2 likes

Jammmmmmmerrrrrrrr… het was al een tijdje aan de gang via Insta en de hobbyclub die dit goede initiatief tegen Duchene beheerde heeft dit niet professioneel aangepakt. Ik hoop dat het geen afstel wordt ipv uitstel.