Uitlijning bezel/ chapterring Certina DS

Ik ben/was superblij met mijn nieuwe Certina, echter viel mij ineens de uitlijning op van de chapterring met de bezel op de drie uur markering.

Is dit een geval garantie of had ik beter moeten opletten toen ik het horloge ontving? (online besteld). Ik heb hem nu een 1,5 week in bezit en gedragen.

Uiteraard ga ik deze vraag ook bij de leverancier neerleggen, maar ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en meningen.

3 likes

Contact opnemen met de webshop en kijken welke oplossing zij voorstellen. Valt zonder twijfel binnen de garantie.

1 like

ouch, ja dit gaat je storen kan ik me zo voorstellen.

Staat bij 12 uur ook bepaald niet lekker zo te zien…

afbeelding

1 like

Misschien gewoon de bezel 1 of 2 klikken naar links draaien? :thinking:

Nee, geprobeerd maar dan staat de 12 en de 9 compleet scheef (bij 1 klik al)

1 like

Dacht ik eerst ook, maar op 6 uur staat het wel aardig uitgelijnd…

Ja, vroeg ik me ook af: klikt ie precies verkeerd of zit er nog wat speling in, waardoor ie wel recht gedraaid kan worden?

Maar ja, je kunt altijd even contact opnemen en vragen of dit opgelost kan worden.

Dacht dat alleen Seiko dit soort uitlijningsproblemen had. :thinking: :grin:

Ik ga maar eens even op de lijn bij de webshop. In mijn enthousiasme is me dit de eerste paar keer dragen dus totaal niet opgevallen :see_no_evil:

1 like

Nee hij klikt en zit superstrak.

Wel een lekkere duiker trouwens @getikt86

1 like

O.k., da’s dan wel weer mooi, natuurlijk. Alleen jammer dat ie dan net scheef staat. Nou ja, maar eens even een balletje opgooien bij de leverancier. Succes!

1 like

Zonde dit. Ik heb de quartz Titanium, maar die is perfect uitgelijnd.

Het is wel zo, dat je hem geen mm uit het lood moet bekijken of fotograferen, want dan lijkt het niet te kloppen.

2 likes

Dank je, draagt lekker en de 38 mm is voor mij echt een perfecte maat.

1 like

Mooi de titanium versie. Als die in 38 mm uitkomt dan koop ik hem zeker.

Helaas al alle posities geprobeerd, maar zonder resultaat. En het probleem als je het een keer hebt gezien…

2 likes

Bericht van webshop: Wat vervelend, dit valt uiteraard onder garantie :ok_hand:

2 likes

Hmm, je ziet hier aan de lichtval dat de 30 lager is. Dan lijkt de chapter ring ook niet uit te lijnen bij 15. (wanneer het horloge scheef gefotografeerd wordt)
Maar ik heb hetzelfde model thuis en zal vanavond even kijken. Was me in ieder geval niet opgevallen.
Ik heb 4 Certinas en de afmontage is meestal prima.

Die zit vrij goed, de bezel-inlay is een scheetje beef.

1 like