Uitlijning Doxa horloges

Goedemorgen forumleden,

Ik vind de Doxa SUB 200 C-GRAPH een erg mooi en interessant horloge, maar in het volgende artikel worden twee exemplaren besproken die allebei uitlijningsproblemen lijken te hebben. Het gaat dan in het speciaal om de uren (subcounter) van de chronograaf. Heeft iemand hier ervaring met moderne Doxa duikers en de uitlijning daarvan?

Groeten,
Jurtz

2 likes

Ik zie het niet, maar het is nog vroeg voor mij :grinning:

De wijzer van de sub hour staat naast de twaalf bij beide horloges.

1 like

Chrono loopt, lijkt mij?

1 like

Inderdaad haha. Ik kan me niet voorstellen dat ze daar bij Doxa, desnoots voor een review, zulke fouten maken.

Nee, de chrono loopt niet, de minuten sub dial staat op nul, net als de chrono seconde.

Da’s een beste misser zeg…

1 like

Ach, uitlijning… Niemand die daar op let! Zeker niet na een lekker biertje. :beers:

Volgens mij heeft het meer met speling te maken dan met uitlijning. Mijn Speedmaster date had het uurwerk waar deze op gebaseerd is (ETA 7753) en kende dit probleem ook in kleine mate. Doordat op de 12 geen streepje stond viel het niet zo op.

Helaas heb ik niet echt een duidelijke foto ‘recht van voren’ terwijl de chrono stilstaat.

Wat er gebeurde is dat als je de chrono aanzette, de wijzer een minuscuul stukje terugging om vervolgens vanuit daar goed te lopen. Als ik de pusher indrukte zonder ‘door te drukken’ zag ik de wijzer al dit stukje terug gaan.

Ben ik deels met je eens, maar dit valt wel op. Zelfs als je een glazen oog en een drankprobleem hebt. :wink:

2 likes

Overigens vond ik het geen prettig uurwerk. Vooral omdat het superdik is, waardoor het horloge echt een tonnetje was. Ik zie dat de DOXA ook 17,4 mm (!) dik is. Gelukkig is het redelijk in proportie door de 45mm diameter. Dat was met de 40mm van mijn Speedy wel anders.

1 like

1 like

Laat @PeterLC het maar niet zien!

2 likes

Dat is jammer.
Wel mooie horloges.

1 like

Wat een goed idee om hem dan te taggen :thinking:

1 like

Hou die Breitling Endurance nou maar gewoon, ipv voor een slecht uitgeleinde Doxa te gaan

1 like