Bij mij wordt de horlogedoos met regelmaat heimelijk gevisiteerd door madam, daarom heb ik de horloges die ze (nog) niet kent in mijn locker op mijn werk liggen (en draag die in toerbeurt op mijn werk)
“Gast” is nog mild. Ik zeg doen!
Zolang dat laatste zinnetje van je er maar bij staat, dan is het ok.
Ik, afgelopen zondag: heb je de datum ook verzet?
Mijn vrouw: er zit geen datum op.
Ik: nou kijk maar eens goed dan.
Zij: Oh ja. Nou, daar kijk ik nooit naar.
Wat was er met de datum afgelopen zondag?
Niets, maar omdat ik had gezien dat ze die nooit aanpast vond ik het het juiste moment om daar eens een opmerking over te maken.
Krijg ik een mooi horloge binnen via HF zegt mijn vrouw als ik hem haar laat zien:“maak je hem wel goed schoon voor je hem omdoet”!
Schat, je liep toch laatst zo trots te verkondigen dat je amper nieuwe horloges gekocht had afgelopen jaar? Dat je normaal een onverzadigbaar uitgave patroon hebt maar nu toch in staat bent om wat verleiding te weerstaan?
Ja lieverd. Goed he!
Wat is er dan?
Je was laatst je atelier vergeten af te sluiten. De laatste keer dat ik er was, had je veel minder van dat dure gereedschap en die elektrische dingen van Elma enzo.
Eeum. Ja. Daar zit inderdaad wat investering in. Dat is waar…
Investering? Dus het betaald zich terug?
Ja. In levensvreugde .
Goed gedaan schat. Dat is ook belangrijk…
(Mijn gedachte terwijl ik net weg wil lopen) “Wat heb ik toch een top vrouw”…
Owja, voordat ik het vergeet te zeggen… ik heb van de gezamelijke rekening nieuwe spullen voor de ponies gehaald. Aan je atelier te zien heb je namelijk geld genoeg, dus ik dacht, dat kan wel gezamelijk.
Maar daar heb ik toch niets aan?
Jawel hoor… Zie het als een investering in mijn levensvreugde.
Je mag het ook zien als een vriendelijke herinnering dat je niet zo schijnheilig moet zijn en als een trotse pauw op lopen te scheppen terwijl je een gat in je hand hebt…
Koop mij dan op zijn minst een bosje bloemen…
Dat is echt een topvrouw
Nooit meer wegdoen.
Streng maar rechtvaardig!
Pijnlijk maar wel terecht.
Heel herkenbaar. Mijn vriendin vind harige armen op de wat dragen wij vandaag zo vies
“Als je dat mooi vindt moet je het kopen”
Herkenbaar!
Zojuist:
“Het is toch achterlijk dat je elke keer hetzelfde horloge met een ander achtergrondje post?
Zijn er dan serieus mensen die opnieuw verrast zijn door die tabasco van je?”
Onder de noemer verrassende uitspraken:
We rijden op de snelweg in Duitsland naar onze vakantiebestemming in het zwarte woud. Op het moment dat we langs een bord voor de afslag naar Frankfurt am Main rijden:
“Hey Frankfurt am Main; daar is Sinn toch gevestigd!?”
deze uitvoering met groene wijzer is in ieder geval een stuk prettiger voor de ogen.
Dat is toch geen eye roll moment! Dit was het moment geweest om de afslag te pakken en de factory tour te nemen!