Daarom geen gemeenschappelijke rekening.
Vrouw :mag ik wat geld voor…
Antwoord 1. Ja
Antwoord 2. Moeilijk momentje
Antwoord 3. Nee
T is een strijd op een (sex)leven en pijnlijke dood🤣
Daarom geen gemeenschappelijke rekening.
Vrouw :mag ik wat geld voor…
Antwoord 1. Ja
Antwoord 2. Moeilijk momentje
Antwoord 3. Nee
T is een strijd op een (sex)leven en pijnlijke dood🤣
Standaard uitspraak van mijn wederhelft is:
Alles wat je niet doet haal je nooit meer in.
Wij hebben een gezamenlijke rekening. Ik heb geeneens een pinpas (heb ik wel, ligt met brief pincode ergens in de kast) en weet niet eens hoeveel hypotheek we betalen. Volgens mij zijn we verzekerd bij Univé maar ook dat weet ik niet zeker. Weet alleen dat zij alles regelt en dat we voldoende hebben.
Ik vraag haar eens in de 2 a 3 maanden hoeveel we hebben en in welke potjes het zit. Dat laat ze dan über enthousiast zien want ze is dol op alles splitsen en bij te houden. Mij boeit het niets dus ik zie het en hoor haar aandachtig aan. Links erin, rechts eruit. Als ik zie dat het goed is dan is het goed. Ik maak me er niet druk om.
Zo herkenbaar
Wij hebben ook een gezamenlijke rekening waar alles binnenkomt, plus elk een eigen rekening waar wat zakgeld heen gaat voor vermakelijke onzin (horloges bijvoorbeeld). Het hele concept van gesteggel met je partner over geld, wie wat mag uitgeven, en dat dat dan ook nog invloed op je seksleven heeft, is me gelukkig volkomen vreemd.
Ook van invloed op je seksleven . Dat zou rot zijn ja.
Wij hebben dat precies andersom. Alles komt op eigen rekening binnen. Een vast maandelijks bedrag gaat dan naar de gemeenschappelijke rekening voor de kosten en de boodschappen.
Kan je met de rest lekker zelf bepalen wat je doet zonder toezicht.
Daar valt ook wat voor te zeggen. Wij hebben het juist andersom gedaan zodat eventuele inkomensverschillen niet echt uitmaken voor wie wat te besteden heeft. Dat vind ik wel een rustig en zorgzaam idee.
Daarom dat wij alle kosten die met de woning te maken hebben 50/50 doen. En de rest naar rato. Dus ik maak meer over naar de gemeenschappelijke rekening dan mijn vrouw.
Haha. We hebben een gezamelijke rekening voor vaste lasten, renovatie etc.
Daarnaast hebben we beiden een eigen rekening.
Het was haar niet te doen om het geld, maar om mijn hypocrisie door trots te verkondigen dat ik zo goed mijn geld op de knip gehouden had afgelopen jaar.
You , lucky you
Is dat een dreigement of een belofte?
Dat zei mijn ex vrouw ook.
Denk dreigement
Mijn vrouw verbaasd mij soms. Als ik bv voorstel om horloges te verkopen om de opbrengst te gebruiken om de tuin opnieuw te doen. Kijkt ze me aan alsof ik gek ben. ‘liever deze hobby dan een man met een middelen verslaving of zo😂’
Vorige week zat ze alles op kleur te leggen… Haar antwoord op mijn vraag ‘waarom’ ik moest toch boven soppen/stoffen.
Gezamenlijke rekening, transparant en goed om een ADHD-er een beetje bij te sturen. De hypotheek moet tenslotte eerst
Heel herkenbaar en ging goed tot de scheiding. Toen bleek dat mijn ex niet zo goed financieel beleid voerde. Was wel een dure les
Heel eerlijk…. Grote fout!!
Broer van mijn vriendin was ook zo… nu gescheiden en zijn ex heeft alles altijd van zijn geld betaald en dat van haar opzij gelegd!
Ik wens je dat je bij elkaar blijft, maar ik zou altijd zelf! een overzicht van alles willen hebben!
Geld is altijd een punt van discussie! En dat wil ik graag vermijden!