Uitspraken van je wederhelft

Tip; zorg dat er een overzicht is waar je ten allertijden bij kunt. Niet vanwege wantrouwen, maar voor het geval er iets met de vrouw des huizes gebeurd (bijv plots ernstig ziek, ongeluk, psychische problemen etc.).

Als je dan tijdens dit alles, alles nog moet gaan uitzoeken zonder dat je ook maar een klein beetje verstand van zaken hebt, kun je behoorlijk financieel teloor gaan in een korte tijd.

Hier is het trouwens een gedeelde taak. Ik de uitvoering (contracten afsluiten, telefoongesprekken, overboekingen etc.), vrouw lief doet alles in klappers, mapjes en maakt een prioriteiten lijstje voor me. Top team

Nou, ik kan natuurlijk zelf met mijn pasje inloggen op onze rekening. Alleen ik kies ervoor om daar mijn energie niet in te stoppen. Alles staat op beide namen. Ik heb al paar keer gezegd dat we eens bij elkaar moeten gaan zitten om alles door te nemen. Vind zij ook geen enkel probleem. Alleen ik heb geen zin in dat gedoe. Vooral omdat het me gewoon niet zoveel interesseert.
Maar ik snap echt wel dat het belangrijk is om te weten hoor. Wellicht deze zomervakantie toch even bespreken.

2 likes

Zou ik lekker doen!
Eventueel lekker verbinden met een flesje wijn…
Gewoon even de boel bespreken! Dat je een overzicht hebt van wat er binnnekomt en wat er uitgaat!
Denk, als de relatie past, is zoiets absoluut geen probleem! Ik was zelf voorheen ook zo. Gezamenlijke rekening. Geen overzicht…. En dan hebben we ieder een eigen rekening genomen en er was opeens een stuk meer rust! Ik heb mijn deel naar haar overgemaakt elke maand de rest was van mij!
Terugblikkend, ga ik nooit meer een gezamenlijke rekening nemen! Als het bij mensen werkt, prima! Ik wil het niet meer!

6 likes

We zijn 15 jaar getrouwd en iets van 20 jaar bij elkaar ofzo.
Mijn schoonvader was tot zijn pensioen hoofd boekhouder van landelijk opererend bedrijf. Mijn vrouw heeft die interesse een beetje van hem overgenomen. En ik heb daar totaal geen interesse in.

Maar ik snap uiteraard dat het wel handig is om een en ander te weten van onze financiën.
Splitsen doen wij niet, alles op 1 hoop. Alles wat we hebben is van ons samen en ik zie het nut van gesplitste rekeningen niet.

5 likes

Volgens mij hebben jullie een top relatie! Genieten zou ik zeggen :clap:

Mijn opmerking was vooral vanuit zorgen, niet vanuit wantrouwen haha.
Als het zo voor jullie werkt, vooral blijven doen lijkt me :grin:

Nieuwe opmerking van mevr. Nash;

“Ik liep even met twee horloges om, zodat ik mijn handen vrij had om andere zooi te slepen opweg naar het atelier.”

Schat, je hobby loopt uit de hand… Ik weet dat je op horloge gebied een vreemde snuiter bent, maar om er nu twee te gaan dragen :thinking:🫩. Ochja, nu worden die dingen teminste eens allemaal gebruikt.

1 like

“Ik liep even met twee horloges om, zodat ik mijn handen vrij had om andere zooi te slepen opweg naar het atelier.”

Staat hier nu werkelijk dat de horloges ook onder “zooi” vallen? :grin:

1 like

Hahaha :rofl:. Tja, nu nog wel. Hopelijk na wat olie en hier en daar wat herstelwerk niet meer :+1:

1 like

:smile::smile::smile::smile: