Uitspraken van je wederhelft

Zou ik lekker doen!
Eventueel lekker verbinden met een flesje wijn…
Gewoon even de boel bespreken! Dat je een overzicht hebt van wat er binnnekomt en wat er uitgaat!
Denk, als de relatie past, is zoiets absoluut geen probleem! Ik was zelf voorheen ook zo. Gezamenlijke rekening. Geen overzicht…. En dan hebben we ieder een eigen rekening genomen en er was opeens een stuk meer rust! Ik heb mijn deel naar haar overgemaakt elke maand de rest was van mij!
Terugblikkend, ga ik nooit meer een gezamenlijke rekening nemen! Als het bij mensen werkt, prima! Ik wil het niet meer!

6 likes

We zijn 15 jaar getrouwd en iets van 20 jaar bij elkaar ofzo.
Mijn schoonvader was tot zijn pensioen hoofd boekhouder van landelijk opererend bedrijf. Mijn vrouw heeft die interesse een beetje van hem overgenomen. En ik heb daar totaal geen interesse in.

Maar ik snap uiteraard dat het wel handig is om een en ander te weten van onze financiën.
Splitsen doen wij niet, alles op 1 hoop. Alles wat we hebben is van ons samen en ik zie het nut van gesplitste rekeningen niet.

6 likes

Volgens mij hebben jullie een top relatie! Genieten zou ik zeggen :clap:

Mijn opmerking was vooral vanuit zorgen, niet vanuit wantrouwen haha.
Als het zo voor jullie werkt, vooral blijven doen lijkt me :grin:

Nieuwe opmerking van mevr. Nash;

“Ik liep even met twee horloges om, zodat ik mijn handen vrij had om andere zooi te slepen opweg naar het atelier.”

Schat, je hobby loopt uit de hand… Ik weet dat je op horloge gebied een vreemde snuiter bent, maar om er nu twee te gaan dragen :thinking:🫩. Ochja, nu worden die dingen teminste eens allemaal gebruikt.

2 likes

“Ik liep even met twee horloges om, zodat ik mijn handen vrij had om andere zooi te slepen opweg naar het atelier.”

Staat hier nu werkelijk dat de horloges ook onder “zooi” vallen? :grin:

2 likes

Hahaha :rofl:. Tja, nu nog wel. Hopelijk na wat olie en hier en daar wat herstelwerk niet meer :+1:

1 like

:smile::smile::smile::smile:

Ik geef m’n zoon een Seiko uit '73 en zeg: windt 'm ff op. Pakt ie dat klokkie, brengt 'm naar z’n mond en fluisterd… ‘wat ben jij een geil klokkie…’

Groeten
Rutger, en Hugo

29 likes

:joy::joy:

Ik vrees voor mijn leven…

‘schat, ik weet de waarde van die dingen niet wat moet ik doen als je er niet meer bent’

Mijn reactie ’ laten taxeren is erg duur’. Wordt lid van het HF en verkoop er niet teveel in één keer want dan zakken de prijzen in Nederland ’

11 likes

Max 24 per jaar.
Hoeveel jaar moet ze jou dan wel overleven?

Niet eens dat.
Alleen hypotheek maken we over naar 1 rekening.
verder, niet bij wie iets terrecht komt, niks vast besproken of bepaald.
Boodschappen…net wie als eerste klaar is met werken.
Dat kenmerkt meteen het gehele financiële patroon hier, net bij wie het uitkomt of wie de rekening nodig vind te betalen. (Of wie zijn naam deze binnenkomt)

Uiteraard gaan er ook dingen gezamenlijk of in overleg, kan zo snel geen voorbeeld benoemen. :face_with_peeking_eye:

Slim en verstandig? Vast niet, want totaal geen overzicht wat er in en uitgaat.
Gemakkelijk, veelal wel want houden ons er niet mee bezig.

2 likes

Leuk onderwerp :grinning:. Ik ben ook van de potjes, maar met name gaat het mij erom dat er gelijkheid is. Ik heb een aantal hobbies, waaronder horloges en dan zijn er soms uitgaven waarvan ik vind dat ik die zelf moet bekostigen.

3 likes

Ieder doet het natuurlijk naar eigen inzicht maar voor ons is dit ook de manier.
Vaste lasten op de gezamenlijke en de rest sparen we voor onszelf naar eigen inzicht. Wij zijn sowieso allebei niet het type dat zijn laatste dubbeltje versnoept, verre van. Dus dat werkt heel goed en is ook wel fijn als je de ander een keer wilt verrassen dat het dan niet te zien is. Het is ook geen kwestie van geheimen voor elkaar want we delen met regelmaat wat we hebben en weten van elkaar wel waar het aan uitgegeven wordt.
Mijn vrouw geeft graag geld uit aan boeken (en dat neemt iets meer ruimte in dan horloges :D) en spelletjes (zie ruimte/boeken). Dat kost een berg minder dan een nieuw klokkie in 1x, maar telt ook gewoon door bij div aanschaffen per maand. Ik geef het dan eens in de zoveel tijd aan een grotere uitgave uit, zoals een horloge.
En daar is nooit geen discussie over want het is eigen geld, en gespaard wordt er ook.

1 like

Dan zou ik, als de brief van de OZB/waterschap/afvalstoffenheffing op de mat valt, toevallig elk jaar net even een pakje shag zijn halen. :laughing:

Hey, als het werkt en iedereen er blij mee is, waarom niet?

3 likes

Haha. Gemeente stuurt rekeningen altijd op naam van de man des huizes. Doen ze gewoon…

Dus die fockers komen keihard op mijn naam binnen…zooooooooo gemeen.

Wij vinden deze wijze veelal wel fijn

1 like

Hier precies hetzelvde

3 likes

Fijn als dat werkt voor jullie, maar ken genoeg voorbeelden waarbij de wederhelft er “iets” van wil vinden als er een grote aankoop gedaan wordt (zoals b.v. een leuk horloge).
Scheelt gewoon hoop gezeik dan als beiden ook hun eigen spaarpotje hebben waarbij je geen verantwoording hoeft af te leggen.

3 likes

In gemeenschap van ellende zeggen we thuis

1 like

Inderdaad. Ik ben niet van de potjes. Mijn vrouw vertelt mee eens in de zoveel tijd hoeveel we hebben en in welke potjes het zit.

En ja, mijn vrouw geeft niets om mijn horloges en sneakers dus die hobby’s belostig ik veelal van geld verdiend met horloges en sneakers. Houd er ook niet van om voor die hobby’s ons gezamenlijke spaargeld te gebruiken.

1 like

Klopt, mee eens. Hobby geld is geld wat ik verdiend heb in mijn hobby’s. Ik gebruik zelden geld wat wij samen gespaard hebben.

1 like