Uitspraken van je wederhelft

Nee hoor. Ik vermoed dat je er een leuke cougar op na had moeten houden.

1 like

Haha idd…

Ach joh… Hutje op de hei. Woz.van een gemiddelde schuilstal valt hoger uit…

Groene kliko is wel een duur ding zeg…
Meer containers hebben we niet.
Je betaald per zak voor restafval, deze zakken moet je vooraf kopen .
Geen idee wat dat kost , flikker alles in de vuurton.

Waterschap is nihil per kavel, gelukkig want krijg deze x3

net dit laten lezen.
Nu wil ze een nieuw horloge als cadeau, want volgens haar ben ik goedkoop uit met haar…
ervaar het toch anders…:scream:

.

2 likes

Direct doen als jij dan een nieuwe wil dan wijs je naar haar pols😂

1 like

Slimme vrouw. Ik heb een deal met @Spooler. Geen idee of die het zelf weet, maar mocht mij plots iets gebeuren, kan ze via hem mijn verzameling slijten voor een acceptabel bedrag.

Ik raad iedereen aan hetzelfde te doen. Vrouw (of man) lief die niets met horloges heeft kan snel getild worden. Er zijn genoeg aasgieren in deze liefhebberij die over lijken gaan ook hier op HF en op de andere populaire fora🤫. Zoek iemand die je op waarde kan schatten. Als dat niet ten volste lukt, kies dan twee onafhankelijke leden waar je partner terecht kan of die kunnen helpen bij onderhandelen aan de grijze jongens

Exel sheets, chrono 24 database en taxaties zijn weer een dingetje als je de boedel moet scheiden :stuck_out_tongue_closed_eyes:. Dat zou ik dan weer niet aanraden.

1 like

Wie? @spooler die weet het, en mevrouw @Nash kan dan gewoon alles bij Yours Truly afgeven, of intrekken :yum: win/win situatie voor @Spooler!

Ps: kans is groot dat Spooler eerder bij de big boss in den hemel is! :joy:

2 likes

Exel sheets, chrono 24 database en taxaties zijn weer een dingetje als je de boedel moet scheiden :stuck_out_tongue_closed_eyes:. Dat zou ik dan weer niet aanraden.

Geen zorgen!
De horloges zijn veilig, het zijn onze verknochte goederen en vallen daarmee buiten de gezamenlijke boedel :innocent:.
HF bevat een database vol bewijs die laat zien hoe verknocht jij wel niet bent aan je horloges :wink:
En deze specifieke thread bewijst weer eens dat vrouw lief niets met jouw horloges te maken wou hebben :laughing:

Case closed.

1 like

Mijn vriendin heeft alle horloges al verzegd :rofl:
Deze houdt ik, die kan wel naar je vader. Die kan wel weer naar die, etc. etc…

2 likes

Interessant, waarvan akte ;).
Dank.

Niet dat ik het hoop nodig te hebben want eentje zoals mevr Nash ga ik niet meer vinden. Maar wie weet komt er een punt dat mevr klaar is met mij :joy:

1 like

Zo doen wij het ook idd :+1:

Klinkt ietwat kortzichtig.
Mijn vrouw en ik hebben lang geleden besloten dat zij de stabiele factor voor de kinderen is en dat ik voor de inkomsten zorgdraag. We hebben o.a. nooit (betaalde) opvang nodig gehad. Wat een rust heeft ons dat gegeven. Daar ben ik haar altijd dankbaar voor.
Beide partners die volop carrière willen maken én kinderen willen opvoeden vind ik een enorm verkeerde uitwas binnen onze huidige samenleving.
Nu werkt ze al weer wat jaren. Echter gelukkig “maar” 50%.
Beiden een eigen spaarpotje zou bij ons onmogelijk en volkomen onwenselijk zijn.

3 likes

youwhatnow

11 likes

Elke duiker met zwarte plaat: “huh, zoiets heb je toch al?”

2 likes

Ze heeft een punt. Scherp observatie vermogen. Denk dat onze vrouwen elkaar zouden mogen :joy:

Dit standpunt hanteren is naar mijn idee luxe.
Knap dat je een jong gezin kon onderhouden met 1 inkomen.

Voor vele lijkt dit toch echt onmogelijk. Kan er zelf niet over meepraten maar zie het wel om mij heen.
Geld trouwens ook voor gezinnen zonder kinderen. Probeer maar eens een hypotheek te krijgen, passend bij de huizenmarkt van tegenwoordig met maar 1 inkomen. Ik heb een post HBO en het gros van mijn netwerk is HBO of universitaire afgestudeerd. In elk van die huishoudens moet men met twee werken om überhaupt een woning te kunnen hebben (private huur sector of koop).

Het is je gegund hoor, daar niet van. Maar carrière ‘willen maken’ is denk ik niet de meest gebruikelijke reden om een twee inkomens huishouden te runnen. Tenminste, niet als ik om mij heen kijk.

Aanvulling; dat gezegd hebbende prijs ik mij zielsgelukkig dat mijn moeder een huismoeder was en mijn vader meer dan 12 uur per dag maakte om het gezin te onderhouden.
Altijd een vertrouwd en veilig hechtings figuur om op terug te vallen. Dit heeft mij zeker enorm veel gebracht in de vorming van mij als volwassen plebs op deze aardkloot.
Ik kijk er met genot op terug en ben beide ouders dankbaar.

4 likes

Deels mee eens. Ik heb het met name over 2 verdieners die beide tenminste 80% werken. Zo veel schrijnende gevallen gezien die de kinderen 4 dagen per week naar de opvang brengen.
Dan maar een stuk minder luxe zodat het niet ten koste van de kinderen gaat.
Maar ik ben ook meer traditioneel ingesteld.

Verder is mijn betoog vooral bedoelt om te laten zien dat er situaties zijn dat ieder ‘zijn eigen spaarpotje’ soms niet mogelijk is.

3 likes

2x 90% hier. Kinderen gaan één dag naar de BSO. Schrijnend geval. :roll_eyes:

3 likes

Als jij dat vindt… Met 1 dag BSO vind ik dat niet.

Ik zou best huisvader willen zijn en de kinderen opvoeden. Maar is een beetje moeilijk, alleen :joy:

3 likes

Ik heb er zoveel gekocht en ook weer verkocht en vervangen dat ze echt géén idee meer heeft van wat nieuw is of oud. Ze vindt een horloge of leuk of niet leuk, maar ze laat het fijn mijn hobby zijn.

Mijn vrouw en ik werken allebei drie dagen, zo besteden we beiden evenveel tijd aan het werk en het huishouden en aan de stabiliteit binnen de opvoeding van het nageslacht. Ik vind het dan weer best bijzonder dat het binnen onze huidige samenleving blijkbaar voor veel mensen nog steeds de norm is dat vrouwen het huis en de kinderen doen en mannen zorg dragen voor het inkomen.

:open_mouth:

2 likes

Laten we lekker een discussie aftrappen of kinderopvang wel/niet goed voor een kind is.

7 likes