Uitspraken van je wederhelft

Bij mij thuis betekend dat in combinatie met staat er voldoende op de pretrekening, dat het vreemd is dat je hem nog niet hebt gekocht. Ik moet alleen een overzichtje bijhouden van de prijzen zodat zij ze straks voor de juiste prijs van de hand doet, mocht er mij iets gebeuren.

Daar trap ik niet meer in. Waren ook haar woorden toen ik een nieuwe Audi A3 wilde kopen terwijl we aan het sparen waren voor onze bruiloft. :sweat_smile:

4 likes

Ik ga ervan uit dat je de juiste prioriteit hebt gesteld?

Absoluut!

23 likes

Mooi man. Trouwen kan ook gratis voor 8 uur op de dinsdag.

6 likes

Ja, geen zorgen hoor. Inmiddels zijn we al jaren gelukkig getrouwd!

3 likes

Vriendinnen wijzen mij erop dat horloges geld verspilling zijn. Waarop ik zeg 50 paar schoenen ook :rofl: :joy:.

5 likes

M’n vrouw heeft mij ‘koopziek’ en ‘verslaafd’ verklaard. Maar toen ik vertelde dat m’n halve collectie op Marktplaats stond, vroeg ze verbaasd of ik niet goed bij m’n hoofd was want ‘Dat past niet bij je’. 🤷 Het is ook nooit goed…

Een paar op een rijtje die me zijn bijgebleven;

1. Zo af en toe kijk ik mijn vriendin wel een aan en vraag ik wat zij leuk vind staan bij de kleding die ik draag voor die dag.

Laatst kreeg ik “je Hamilton, sowieso! Daarmee ben je echt het heertje en die staat je gewoon goed”.
Toch leuk om zoiets te horen van je wederhelft.
Ze refereerd vaak naar mijn horloges met de kleur van de wijzerplaat. Dus dit was een aangename verrassing.

1. Ik ben non stop aan het zoeken naar nieuwe aanwinsten (horloges, bandjes etc.)

Ik heb altijd al gehoord (ouders, vrienden, ex) dat nieuwe horloges zonde van het geld is.

Maar de schat support me al vanaf het begin en geeft bij elk plaatje dat ik onder d’r neus druk haar eerlijke mening.

Op een gegeven moment gevraagd wat ze vind van het feit dat ik regelmatig iets nieuws koop of in korte tijd 2 of 3 horloges koop.
“Niks, dat moet jij lekker weten toch? T is jouw geld en je wordt er gelukkig van. Dus lekker doen”.

Ik wordt vaker aangespoord om een horloge te kopen dan iets te laten schieten :joy:

1. “Zeg, je zit al een tijdje op die bandjes te broeden. Koop ze nou gewoon voordat ze uitverkocht zijn!”

Heb het goed getroffen geloof ik :smirk:

19 likes

Kom je nu ook even tv kijken, is best wel saai alleen naar een film kijken, of veel van die horloges lijken wel op elkaar, gaan we nog een kaartje leggen. Ze weet heel goed de waarde van mijn horloges, maar merken zeggen haar niets zegt ze altijd. Ik vind dat horloge niet mooi, maar ja jij loopt er mee. Verder gunt ze mij echt mijn hobby hoor :wink:

“Is dat nou weer een nieuwe?” Ook al had ik die dan al een halfjaar lang elke week een paar keer om.

1 like

Meestal negeert ze me maar compleet met deze hobby, maar als ik dan echt een reactie wil dan is het:
“ik zie het verschil niet met die andere”
“deze is minder lelijk dan de andere”
“ik vond die andere mooier”

Echt heel positief wordt het nooit :stuck_out_tongue:

9 likes

Tijdens het verdelen van de inboedel:

“Moet ik gaan beginnen over je horloges?”
“Nee…”
“Nou dan!!”

6 likes

Persoonlijke lijfsieraden vallen buiten de boedel.

Horloges zijn een goede hedge tegen uitgekleed worden tijdens een scheiding :sunglasses:

7 likes

Verzamelingen vallen in de boedel. Kwestie van kwalificeren.

4 likes

Hmm. Vanaf wanneer spreekt men eigenlijk van een verzameling?

:wink: behalve als je het buiten het huwelijkscontract hebt laten opstellen. Deed ik met m’n militaria-verzameling 2e wereldoorlog.

Notarieel?

Jazeker.

1 like

43 likes