Dacht dat het veel soepeler geregeld was in ons landje .
Jeetje
Wij hebben het zo kunnen regelen met elkaar dat we geen gebruik hiervan hebben hoeven maken.
Er was “altijd” iemand thuis zonder dat het ons werktijd heeft gekost.
Dacht dat het veel soepeler geregeld was in ons landje .
Jeetje
Wij hebben het zo kunnen regelen met elkaar dat we geen gebruik hiervan hebben hoeven maken.
Er was “altijd” iemand thuis zonder dat het ons werktijd heeft gekost.
Moet je voorstellen een tweeling tegelijk kost 🥲
Dat is niet 2x100%, je betaald voor je 2e/3e/etc kind aanzienlijk minder omdat je dan rond de 90% terugkrijgt van de belastingdienst;
En het leuke is dat ze dagopvang & BSO gratis willen maken vanaf 2024.
Dus stel je bent nu deze jaren 40k betaald en straks is het “gratis” en je kind gaat niet meer naar de dagopvang/BSO, dan mag je extra belasting gaan betalen omdat voor alle andere ouders het wel gratis word. Dus je word dubbel ge***… Aan de andere kant ben ik persoonlijk wel voorstander van het gratis maken van opvang gezien ouders dan meer kunnen werken als ze dat willen, zeker in deze tijd met overal personeelstekorten.
Sorry, topic genoeg vervuilt, ik houd op
Mijn vrouw heeft er ook soms plezier in om me te laten schrikken :" ik heb je verzameling even afgesopt, het was een stofnest daar" op mijn vraag waarmee ze dat had gedaan zei ze gewoon de beste ontvetter dat er is 'dasty".
Mijn kleinste wordt in 2024 vier. Top!
Betaal netto ongeveer een nieuwe Black Bay 58 per 2 maanden…(nog een 2e kleine die alleen BSO nodig heeft)
Dan zou ik ook een kleine hartverzakking krijgen
zoiets ja
Geen idee hoe het in nl is maar mijn afrekening elke maand wil je niet zien
U bent van België? Ik heb Vlaamse vrienden en ja, bij ons in Holland is een broodje frikandel duurder dan hun kinderopvang en lease auto bij elkaar.
Als jij het zegt
Hogere procentuele vergoeding is een leuk verhaal, maar geldt alleen in geval de kids beide naar de opvang gaan. Mensen met een tweeling zijn spekkoper.
Verder ben ik heel benieuwd hoe de overheid gratis opvang van kwalitatief niveau per 2024 wil regelen, gelet op de personeelstekorten die er nu zijn. Ik voorspel dat het tarief per uur omhoog gaat, en dat je bovenop de vergoeding van de overheid alsnog bijbetaalt.
Mogen de opvangers zelf prijzen bepalen?
Mijn dame mag met 1 van haar bedrijven de prijzen zelf NIET bepalen. De klant (overheid) neemt XXX af en betalen een door hun vooraf bepaald bedrag daarvoor.
In deze branche is dus de concurrentie die je hebt niet mede bepaald door je prijzen. Eenieder krijgt hetzelfde voor XXX …
Ik ben nu zelf facturen voor de werkzaamheden van afgelopen week aan het tikken.
De eerste 2 hadden geluk, de rest verhoog ik voor de 3de keer dit jaar heb ik spontaan besloten.
Anders is de winst alleen in cijfers leuk maar in koopkracht diep triest.
Zij: " weer een nieuw horloge? Wat kost ie? "
Ik: " niets, ik heb geruild… "
Context: onze administraties (ook mijn bankrekeningen) zijn gescheiden…
Grote vraag is hoe ze dat gaan realiseren. Ze hebben nu al een tekort aan personeel. En in de praktijk denk ik niet dat mensen er meer door gaan werken
Zeer zeker.
Maar dan lieg je dus???
Waarom dan de verantwoording?
Ochja, als het zo werkt
op dat moment zeker en dat weet zij ook! Ik geef het daarna wel weer toe hoor
Ach ja, je moet toch iets hebben om met je partner te bespreken…