Mijn verloofde en ik hebben allebei erg veel zin in een gouden Sub of GMT, joepie!
Gisteren bij Schaap & Citroen geweest om een GMT te passen (exhibition only).
Zegt de verkoopster: “we kunnen u helaas niets verkopen.”
M’n vriendin: “Huh dat is toch ook raar? Dat heb ik nog nooit meegemaakt in een winkel.”
Ik: …
Maar moet jij nu op een stoel zitten naast de bank?
Ik mag er alleen naar kijken …
Laten jullie altijd alle kaartjes aan de meubels zitten voor het geval je het nog retour wilt sturen binnen de zichtstermijn?
Ik kocht afgelopen week mijn eerste mechanische horloge (een Orient Commuter). Dat horloge is, in mijn ogen althans, de start van de uitbouw van een kwaliteitsvolle (maar democratisch geprijsde) collectie. Heb dus niet de bedoeling om het bij die ene te houden.
Mijn vrouw zag me gisteren nog naar wat reviews kijken op YouTube en vroeg ‘Ben je nu nog altijd bezig met die horloges? Als je naar die filmpjes blijft kijken heb je binnenkort weer een nieuw horloge besteld en dat accepteer ik niet!’
Ze kent me veel te goed.
Even goed kijken…
Is kaartje op het kussen, veel voordeliger
Dat is nog eens een comfortabele bank om voor straf op te moeten slapen
Mijn vrouw heeft er wel vrede mee en maakt zich weinig druk om wat ik koop aan horloges maar heeft soms nog wel echte vrouwen logica.
Zo hadden we toen ik mijn Explorer II Polar besloot te verkopen de volgende conversatie:
Zij: “doe je dan die witte weg?”
Ik: “ja, die draag ik het minste, dus mag weg van mij”
Zij: “oh wat zonde, dat vind ik jammer want de rest is allemaal zwart, die witte is echt anders”
Ik: “tja, maar ik draag hem niet, daarbij dacht ik dat jij laatst ook nog vond dat de witte minder was. Vindt je dan dat ik beter de witte hou en de zwarte Explorer weg doe?”
Zei: “nee, die witte vind ik lelijk”
Gisteren zaten naar een nieuw horloge te zoeken voor haar. Ze is inmiddels ook redelijk van de horloges en ontstond deze conversatie.
Zij: “ja schat, allemaal leuk en aardig maar ik wil gewoon maximaal 2k uitgeven, echt niet meer.
Ik: “okay, maar misschien moet je dan niet en goud en diamanten willen hebben”
Terwijl ze op chrono zit te surfen roept ze ineens, “ja ik heb hem gevonden. Dit moet hem worden”
Draait ze haar laptop om, Cartier van 16k
weet niet of dit nou vrouwen logica is of het horlogevirus wat hier in huis heerst.
Dat is echt mindfuck, ook voor mijn vrouw, stampvoetend roepend dat ze geld wilt uitgeven…
Maakt mij niet uit wat je koopt, maar van mijn pensioen potje blijf je met je tengels af
Niet echt een uitspraak maar wel een leuke situatie toen mijn vriendin nog niks met horloges had en al helemaal de prijzen niet kende.
Toen ik samen met mijn vriendin bij een juwelier in Brussel een prachtige Omega Speedmaster Dark Side of the Moon aan het bekijken / passen was en ze de verkoper vroeg wat het horloge koste reageerde de verkoper met ‘11’… Mijn vriendin reageerde heel enthousiast en met een oprechte ‘ohhhh dat is niet duur!’
Je zag aan de verkoper dat hij dacht ‘oké, de vrouw is om, dit wordt een makkie’.
Eenmaal buiten kwam ik erachter dat mijn vriendin dacht dat die beste man toen die 11 zei 1100 in plaats van 11000 euro bedoelde en ze heel erg twijfelde om hem voor me te kopen… Ze schrok zich kapot en we hebben er smakelijk om moeten lachen!
Had haar gezicht wel willen zien als ze het horloge hadden ingepakt en die man bij het afrekenen ineens zegt: ‘dat is dan 11000 euro alstublieft. Pinnen?’
van die 1100 zou mijn vrouw ook al een hartaanval krijgen
Had die van mij dit maar. Die geeft lachend weer een paar duizend uit aan nieuwe spullen voor in huis.
Klinkt gezellig…
Dat is idd wel lachen. Maar laat ook wel zien dat de meeste mensen geen idee hebben van de prijzen van horloges.
M’n ouders weten bijv. ook dat Rolex duur is, en denken dat de horloges rond de 2 duizend kosten. Wat natuurlijk ook heel veel geld is.
Klinkt gezellig…
Ach ja, ik heb net mijn eerste mechanische horloge besteld en sta dus nog maar aan het begin van mijn verzameling. Denk dat ze nog wat moet wennen aan het idee dat een horloge, net zoals een handtas of een paar schoenen, een aanvulling is op de outfit en dat die stijl naargelang de gelegenheid kan variëren. Ik geef haar wat tijd, ze zal wel bijdraaien als ik niet te gek doe en mijn collectie met de nodige tussentijd verder uitbouw.
Tussen ergens aan moeten wennen en een uitspraak als ‘dat accepteer ik niet’ in een (gelijkwaardige?) relatie zit wel wat verschil…
De soep wordt nooit zo heet gegeten als ze wordt opgediend. Maak je geen zorgen.