Ultieme beater

Hier een leuk filmpje over de Orient mako.
Niet voor gevoelige kijkers!

3 likes

Ik vind dit toch niet slecht voor een horloge met deze prijs.

Persoonlijk vind ik dit soort testjes een beetje ā€œjammerā€, een horloge-liefhebber draagt ze met zorg en vernielt ze niet moedwillig.

1 like

Ik vind het wel een leuk filmpje. Vooral de val test is voor mij erg indrukwekkend. Als zoā€™n Orient dit allemaal kan hebben, dan zal het met de qualiteit wel snor zitten.

Qua kosten is het wat lastiger om zoiets met een dure PP or zo te doen.

Een Orient kan al heel wat hebben, wat zal een Rolex SD dan wel allemaal niet aankunnen, vraag ik me af.

Hoezo ? Hogere pet op qua specs in deze casus tov de Oriƫnt ? Ik weet niet of de af een betere schok preventie heeft?

? Best kans dat die minder kan hebbenā€¦

1 like

Relatief oude techniek die zich bewezen heeft,
alle kinderziektes zijn eruit,
( ik had vroeger eens 3 autoā€™s en mā€™n Suzuki Alto is in 13 jaar tijd altijd het betrouwbaarste gebleken, bij mā€™n Opel / Peugeot was het na 4 jaar meestal de vraag ā€œWATā€ er deze week vanaf zou vallen en niet ā€œOFā€ er wat vanaf zou vallen. )

Mijn punt is min-of meer sarcastisch. Er wordt veel geld gevraagd voor sommige horloges en dan wordt er vaak geschermd met zeer goede prestaties. Blijkbaar is een Orient al heel degelijk voor een relatief bescheiden bedrag.

Nu snap ik ook wel dat deze dan geen wit-gouden wijzers heeftā€¦

1 like

Een horloge van een ā€˜premiumā€™ merk, waarvoor je dus de ā€˜premiumā€™-toeslag betaalt, heeft geen enkele praktische meerwaarde t.o.v. een ā€˜eenvoudigeā€™ Citizen, Seiko, Orient, etc. Iedereen weet dit eigenlijk ook wel. Sterker nog, de eenvoudige, oerdegelijke, door en door bewezen techniek van genoemde ā€˜cheapoā€™ horloges is in praktijk minder storingsgevoelig en gaat langer mee (helemaal zonder service). Wie denkt dat zijn ā€˜premiumā€™ horloge(s) steviger/robuuster o.i.d. is/zijn dan een gemiddelde ā€˜beaterā€™ van een reĆ«el geprijsd merk, daag ik bij deze uit. We spreken af op een door jou te bepalen plek. Jij neemt vijf van jouw ā€˜premiumā€™ horloges mee en ik neem 5 eenvoudige Seikoā€™s mee. We gooien ze allemaal van een aanwezige stenen trap of hoog gebouw naar beneden. Ik durf te stellen dat van de 5 Seikoā€™s er minstens net zoveel nog werken als van de ā€˜upmarketā€™ horloges; maar waarschijnlijk meer. Wie durft?:wink:

5 likes

Orient heeft leuke klokjes voor de prijs. Prima daily beaters dus!

Pontiac smeet destijds 2 uurwerken van het atomium en beiden werkten nog na de val. Van daar kwam de leuze pontiac tic tac!
Dus het idee bestaat al langer en werd al eerder uitgevoerd!

Buiten goed waterdicht en sterk is het ook nog eens een prima afgewerkt horloge. :+1:

Ja, gek misschien. Maar film het en je hebt gegarandeerd een hit op Youtube!:wink:

1 like

5-jes lijken wel onverslijtbaar.
Ook ā€œ5 jesā€ uit India lijken wel onverslijtbaar.
Ik heb er 4ā€¦nee nog geen 5 :slight_smile:

Groeten,
Soli

Seikootjes 5 zijn het allerergst!:wink:
Er zijn honderden verschillende modellen gemaakt, in honderd verschillende stijlen; voor ieder wat wils. En er zitten heel fraaie modellen tussen. Prijzen zijn echt belachelijk (laag).:confused: Je kunt ze enorm mishandelen en compleet verwaarlozen en ze lijken nooit op te houden!:scream: Het ultieme bewijs dat een ontzettend goed horloge absoluut niet veel hoeft te kosten!:thumbsup:

2 likes

Geheel met je eens.
De test is ook gedaan met een Vostok Amphibia.

Alles wat veel duurder is koop je voor het kroontje en/of voor de mooi/pats.

Grt.

1 like