Ultieme chrono

Ben al een tijdje aan het verdiepen in het fenomeen Chrono. Wat me daarin aantrekt is dat een goede chrono afhankelijk is van veel factoren.

Uiteraard natuurlijk de betrouwbaarheid van het uurwerk maar vooral van de opmaak van de wijzerplaat. Afleesbaarheid, plaatsing van de sub-wijzerplaten, indexes,wijzers en ga zo maar door.

Weinig Chrono’s kloppen helemaal in mijn beleving.

Persoonlijk vindt ik de Speedmaster, in zijn algemeenheid de ongekroonde koning van de Chrono’s.(Helaas financieel onhaalbaar zonder winnend staatslot)

Ik vroeg me af wat jullie de mooiste chrono vinden?
Mogen duikersklokken ook chrono’s zijn en waarom niet?
Welke uurwerk is het meest geschikt voor chrono’s?
Mag quartz mee worden genomen in deze discussie?

Dus…show me your Chrono’s and I tell you who you are!

Ik zal geen nee zeggen tegen een Daytona of een Speedmaster maar ik kan die modellen wel dromen omdat je ze zeer vaak ziet. Liever ga ik voor iets wat niet zo mainstream is. Ik vind de Chronos van Glycine erg mooi…

Maar voor een nette dress chrono is de Jazzmaster Chrono serie van Hamilton toch echt het mooiste.

Er zijn inderdaad veel mooie chrono’s maar ultiem vind ik sowieso de Speedmaster, Navitimer en Daytona.

El penumbra Schreef:

Er zijn inderdaad veel mooie chrono’s maar ultiem
vind ik sowieso de Speedmaster, Navitimer en
Daytona.

Heb je nou nooit het idee dat je die nu wel gezien hebt?

Misschien is het vloeken in de kerk, want het is een quartz horloge. Mijn enige quartz overigens. Ik merk echter dat bij het koken, dat ik steeds deze chronograaf gebruik.

Ultieme chrono’s?

Dan heb ik deze twee hoog staan:

Mijn beste,

De Omega DeVille beantwoord in mijn optiek, een begeerlijke chronograaf te zijn.
Misschien niet het meest sportieve horloge, welke men al snel bij een chronograaf voor ogen heeft, doch een solide horloge met een karaktervolle uitstraling waarmee men te allen tijde voor de dag kan komen.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Nope, bij deze nooit!

Maar ik deel je mening ook volledig dat er nog heel veel ander moois is.

De behoorlijk andere invulling van Tag Heuer met de Grand Carrera bijvoorbeeld maakt me ook erg blij.

Ben het met je eens, de Speedmaster is in mijn ogen ook de ongekroonde Koning onder de Chrono’s

Hier de mijne…

Verder vind ik de wat oudere El Primero’s ook zeker niet te versmaden…

…ach misschien later als ik groot ben…:wink:

of toch

Kook je op de sekonde dan…?

Hans (met koksdiploma overigens :slight_smile: )

Mijn eerste reactie is: Omega Speedmaster Professional. Dat is weliswaar mainstream (om Dreski maar eens te citeren), maar ik vind 'm zó puur - niet in de laatste plaats vanwege z’n geschiedenis. Op de voet gevolgd door de Navitimer. Eveneens mainstream, maar naar mijn idee klopt dit horloge hé-le-maal.

Verder kan ik me heel goed vinden in wat andere mensen hier posten. De chrono’s van Glycine, jawel, en zeker ook de twee Seiko’s die Rob laat zien. De UFO vind ik wat dat betreft óók zo’n geweldige klassieker.

Maar als je me een pistool op het voorhoofd zet en een keuze laat maken: Speedmaster. Onbetwist.

Hier de mijne:

Moderne duit in het zakje: Seiko Springdrive Spacewalk

Sparen voor dit klokje heeft trouwens geen zin heb ik begrepen, ALS hij al in productie gaat zullen het er maximaal 100 worden, en de geschatte prijs is… ach laat maar. teveel

Horloges met het Lemania 5100 caliber, zoals deze Tutima bijvoorbeeld:

Vind mijn ML miros chrono BIJNA het ultieme chrono omdat bijna alles klopt(dikte,diameter,prijs/ kwaliteit vehouding,draagt heerlijk enz enz),maar het ultieme chrono is volgens mij nog altijd een Omega Speedmaster

Radjoe

Arjen Schreef:

Horloges met het Lemania 5100 caliber, zoals deze
Tutima bijvoorbeeld:

http://www.transair.co.uk/images/watches/TUTIMA_AI
R_FORCE_watch.jpg

Dat vond ik lange tijd ook maar nu heb ik hem en mag ie toch weer vertrekken…

deze is wel erg mooi…

Ik heb hem net binnen en ik ben blij verrast over de afwerking.
Moet de drukkers eerst losschroeven voordat ze ingedrukt kunnen worden.

Is met recht een monster-chrono :slight_smile:

size does matter :wink:

Deze bevalt me super en draag ik de laatste tijd veel. Ik sta er versteld van hoe nauwkeurig dat hij loopt. (met dank aan Richard A.)