Ultieme Traser Professional eigenbouw

Opgebouwd uit 5 verschillende Traser p65 modellen.
Begonnen met een gerestaureerde kast van een Navigator te voorzien van safierglas ( origineel voorzien van mineraalglas )en het plaatsen van nieuwe tubes in de binnen bezel. Het Ronda uurwerk is vervangen door een Longlife uitvoering voor een langere levensduur van de batterij.

Uren en minutenwijzers van een Nautic, de wijzerplaat van een Commander pro 100. Betreft de titanium bezel kan ik kiezen uit titanium of titanium black

Uiteindelijk is mijn keus de zwarte titanium bezel geworden. De witte cijfers passen mooi bij de witte wijzers.

Eind resultaat, een horloge geheel naar mijn eigen wens, tevens van uitmuntende kwaliteit.

Waarom niet direct een Commander pro 100 aanschaffen? Ik vind een geborstelde stalen kast mooier dan een Titanium zwarte kast. Tevens vind ik de Nautic wijzers mooier dan de gewone uitvoering. De secondewijzer is tevens van en Navigator. Alles opgebouwd met overgebleven originele Traser onderdelen van defecte opgekochte Trasers. Het zelf bouwen maakt een horloge speciaal.

Originele Commander titanium Pro 100

Jammer dat Traser de Professional serie na tientallen jaren heeft vervangen door drie andere modellen. Ze zijn iets groter, de aanschafprijs ook.

16 likes

knap werk!!!
Een opmerking: Wel erg veel cijfertjes!!!
Maar: smaken verschillen!!!

1 like

Klopt veel cijfers maar dat is Traser. Komt nog voort uit de MIL-G specs voor US defensie.

Mooi gedaan, beter dan het origineel.

Het zal niet meevallen al deze onderdelen bij elkaar te zoeken, dat is waarschijnlijk nog het meeste werk.

1 like

Die is gaaf geworden!

1 like

Erg gaaf project en eindresultaat!

Eens wat anders dan n Seiko mod…

Bor

1 like

Mijn beste,

Knap hoor. :+1:
Een creatieve geest in een eigen tijd. :watch:

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op. :first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

1 like

Mooi resultaat!
Maakt dat een Traser weer een stapje hoger op mijn verlanglijstje staat.

1 like

Mooie post hoor, heel goed gedaan.

1 like

Dus het vervangen van de tubes is ook relatief eenvoudig ?
ik dacht dat dat spul vastgelijmd zat en je ze niet kon losmaken zonder ze te breken.

1 like

Het vervangen van de tubes op de wijzer raad ik niemand aan. Het probleem is dat dit met speciale tape is gemonteerd.
Indien dit iets los komt van de wijzer, blijven de wijzers hangen.
Je ziet dit wel eens gebeuren bij andere merken zoals Swiss military etc.
Deze bedrijven maken ook gebruik van de tubes van MB-Microtec, ( Traser) maar hebben dat toch minder goed gemaakt. ( niet alle bedrijven, KHS is ook goed vast gemaakt.)

Nieuwe wijzers kosten niet zo heel veel, ik meen 20.00 euro. Over het algemeen vind ik vervangen de Traser spullen niet schrikbarend duur.

De tubes in de binnenbezel is een rottig klusje, meer deze zitten in een ring met een afdekring aan de onderzijde. Dat is met wat geduld goed te doen. Een blauwe lamp is handig om de kleuren te herkennen, immers zal de oranje tube bij de 12 moeten komen

En die buisjes zelf… zijn die erg kwetsbaar of is dat behoorlijk massief spul ?

1 like

De tubes zelf zijn stevig, gelukkig druk je ze niet zo maar kapot. De tubes zijn niet los te bestellen, enkel de complete ring.

Ook de wijzers zijn enkel compleet te bestellen. Belangrijk is het juiste model te vermelden. Traser heeft blauw, groen, rood en oranje uitvoeringen.
Echter vond ik het handig om de tubes te demonteren uit de ring. Leuk om eens te experimenteren.
Indien je zoals ik wat onderdelen in de loop der jaren verzameld, is het leuk wat dingen uit te wisselen.

Het zou dan toch ook mogelijk zijn om bijvoorbeeld een Casio Gshock
van tubes te voorzien …de wijzers ofzo

1 like

Heel mooi horloge geworden . :thumbsup:

1 like

Mooi horloge, knap gedaan.

1 like