Ultra thin & betaalbaar

Junghans Meister Handaufzug.
De middelste is een LE - Terrassenbau.

Thanks. Die is echt wauw :heart_eyes:

Ja he.

https://www.chrono24.be/junghans/meister-handaufzug-terrassenbau--id34388958.htm?searchHash=8168835a_7dTwfp&pos=4

Ergens vind ik dit juist mooi. Grote ferme bruggen, een teak deck streepje, verder gewoon blauwe schroeven, en een volledige balansbrug. Rotor zonder al te veel opsmuk, en al helemaal geen vokking bloemetjes en bijtjes op de balansbrug die daar door één of andere Oost Duitse Boomer in zijn gebonjourd.

1 like

Oh, ik ook. Maar pas daar dan wel de prijs op aan.
Dit is gewoon onredelijk.

1 like

Lassale en Lassale door Seiko echt mooie horloges!!

Heel mooi, is dit goud of goud plated?

1 like

Dit is goud pvd

Citizen Stiletto is nog zo’n modellijn. Mijn vriendin heeft er 1 en die draag ik zo nu en dan ook, met 39mm een prima maat:

maar die is er ook als officieel herenmodel in donkere kleuren:

2 likes

Tissot Tradition 5.5:

image

1 like

Het is hetzelfde. De blauwe Stiletto die jij laat zien IS de Suratto :slight_smile:

In de veel genoemde Citizen ultra thin Eco Drive lijn is voor mij de AQ5012-14A eigenlijk de echte winnaar. Maar met de prijs heb ik wel wat moeite. Het lijkt erop dat die klokjes (die ik overigens dan weer echt niet mooi vind) van onder de 300 euro een uurwerkje hebben dat even dun is en dezelfde specs lijkt te hebben. Dus waarom moet deze variant dan zo enorm duur zijn? Iemand inzicht? Zal toch een ander uurwerk zijn, neem ik aan, maar zoals gezegd de performance lijkt min of meer identiek.

Onder de mechanische vind ik de Junghans Meister Handaufzug heel overtuigend. De blauwe spreekt aan, maar over verschillende foto’s krijg ik niet gelijk een consistente indruk van de kleurtoon. Als dat ietsje warmer leunt vind ik dat wel mooi. 37.7mm is in dit model nog een tikkeltje groot wellicht.

7 likes

Edox Grand Ocean Ultra Slim (6mm)

4 likes

De junghans draagt als 40 mm.

Een Rado True thinline misschien een optie? 5 mm dik en verschillende designs. Deze bijvoorbeeld

1 like

Is dat een vraag of een mededeling.

Met de Junghans heb ik ervaring.

Re: Citizen een vraag. Ik ben best geïnteresseerd, maar dat is een serieus duur ding en het is tussen diverse opties in de line up niet zo duidelijk waarom. Dus voordat ik het echt op een lijst zou plaatsen wil ik het beter begrijpen en dan is het nog steeds erg duur.

Re: Junghans eerder een observatie. Het is een mooie horloge dat telkens positief opvalt, maar de maat en kleur staan bij reflectie niet altijd evenzeer aan.

1 like

Droeg niet zo groot vond ik.

6 likes

Je hebt hem niet meer?

Hangt natuurlijk wel een beetje af van je polsomtrek.

Stijlvolle band dit trouwens.