Ultra thin & betaalbaar

Ik ben al een tijdje opzoek naar een betaalbare ultra thin. Maen heeft een mooie, maar ook d1 milano (niet echt horloge merk) en gucci…

Maar zijn er nog merken / modelen die ik vergeet… of course ken ik JLC en VC… maar die zijn net iets te duur…

4 likes

Zoek eens op Citizen Suratto, heel dun en kost niet de wereld

29 likes

Christopher Ward The Twelve 660

24 likes

Als je bereid bent vintage en quartz te gaan kun je iets moois vinden als deze Seiko Lassale:

Kosten ook niet bijzonder veel.

12 likes

Ook niet echt een horlogemerk.

Dat dus, saffier, Eco Drive, kwaliteit, in meerdere kleuren te krijgen.

Vraag is of je een lederen of stalen band wilt.

Als je echt dun wilt vallen mechanische horloges vaak af. Hoogstens een handwinder…

2 likes

Kunnen we eerst definiëren wat ultra thin betekent? Tot hoeveel millimeter?

Kunnen we vervolgens even definiëren wat betaalbaar is? Tot hoeveel euro mag je dat zeggen?

Ik vind een Credor Goldfeather van 5 a 6mm en 8000 euro ultra thin en betaalbaar, maar kan me voorstellen dat dat aan discussie onderhevig is.

Dat zie je fout. Het is een merk. Wat horloges produceert. Daarmee is het een horlogemerk.

Mogen we een micro rotor automaat van 7,2mm ultra thin noemen? 8200 euro.

20 likes

Citizen Eco-Drive One (2.98mm)

The Citizen Eco-Drive One marked the 40th anniversary of the brand’s proprietary Eco-Drive technology in 2016 and remains the world’s thinnest light-powered analog watch. Its case, made of a ceramic composite material called cermet, is 38.15mm in diameter and just 2.98 mm thick, with a bezel made of cemented carbide, a material boasting extreme hardness as well as high corrosion- and oxidation-resistance. Its Eco-Drive movement, which Citizen says required a total redesign of the original, comes in at just 1.00 mm thick and still claims an accuracy of +/-15 seconds per month. The movement also consumes less energy than its thicker predecessors, enabling the watch to run for 10 months on a single full charge from any light source. Citizen has priced the Eco-Drive One at $3,995.

12 likes

6,6 mm

15 likes

Om één of andere reden weet ik pas sinds enkele dagen van het bestaan af van deze Citizen lijn en nu wil ik er één…

3 likes

Nooit geweten. Bedankt voor de informatie!

Voor een automaat lekker dun.

Even een serieuze vraag: kennen wij hier ook maar één forumlid wat 8000 ballen aan een Gucci zou verspijkeren? Ik heb nog nooit één van hun serieuze horloges in het wild gezien.

2 likes

De afwerking van dat uurwerk maakt me een beetje verdrietig.

5 likes

Ja, voor dat geld hadden ze er wel wat meer moeite mogen insteken. Is dat hun eigen uurwerk of binnengetrokken?

1 like

In nieuwe kleuren :ok_hand:t2:

16 likes

Die Citizen Surrato’s zijn erg interessant, zeker voor die prijs. Ben persoonlijk alleen niet de grootste fan van het font van de 12 en 6, past er niet lekker bij imo.

1 like

Wellicht een jazzmaster thinline

7 likes

Prijstechnisch zeer interessant, maar dat font inderdaad :thinking:

@Patek jij hebt zo’n Citizen toch?

Alles met een Yema CMM.20 in

1 like

Nog mooi ook zo een Gucci ultra dun automaat!

1 like