Ultrasonic Cleaners

Hai!
Ik draag mijn horloge altijd, dus 24 per dan 7 dagen per week 365 dagen per jaar met alle gelegenheden en werkzaamheden.

Nu was ik op zoek naar een mannier om mijn horloge te reinigen.

En zag dat ultrasonic cleaners best betaalbaar zijn. Bv deze: http://www.jewelsmall.com/uljeclclcdde.html

Maar! kan het kwaad als ik zeg mijn hele horloge hier 1 keer per week in leg voor en reiniging? Bij de meeste ultrasonic cleaners staat bij dat het horloge er gewoon in kan maar ik wil graag onafhankelijk advies voordat ik mijn horloge gaar ga maken!

Groetjes!

Band en losse onderdelen kunnen prima in de Ultrasonic cleaner. Het hele horloge zou ik niet doen, het lijkt me niet goed voor de afregeling, de olie en dergelijke.

Verder werken dit soort cleaners prima met een beetje lauwwarm water met wat afwasmiddel. Je hoeft niet echt die dure vloeistoffen te kopen. Hoe lager het aantal Herz des te beter hij werkt.

Jürgen Schreef:

Band en losse onderdelen kunnen prima in de
Ultrasonic cleaner. Het hele horloge zou ik niet
doen, het lijkt me niet goed voor de afregeling,
de olie en dergelijke.

Oke het wordt dus afgeraden om hier de complete automaat in te leggen.

Verder werken dit soort cleaners prima met een
beetje lauwwarm water met wat afwasmiddel. Je
hoeft niet echt die dure vloeistoffen te kopen.
Hoe lager het aantal Herz des te beter hij werkt.

Dit had ik elders inderdaad ook gelezen, bedankt voor de bevestiging.

Je hebt maar 1 horloge? :smiley:
Maar even serieus, het ligt er natuurlijk helemaal aan wat voor horloge je hebt. Als het een duiker is met quartzuurwerk die tot 600 meter wtaerdicht is zal een keertje ultrsoon reinigen geen kwaad kunnen. Heb je een mooie vintage zal hij het na de eerste keer niet meer doen. Oftewel, wat voor horloge heb je?

Ja maar 1 (lees als èèn :wink: ) horloge.

Het is een snz400 (maar dan zilver http://www.seiko5.nl/snz400/2.jpg)
Automaat, 100m water dicht.

als tie goed waterdicht is gewoon in de steradent word tie weer super

Oké het is me dus duidelijk ik kan dus niet mijn gehele horloge reinigen in een ultrasone cleaner.

Nu mij vraag hoe reinigen jullie je waterdichte horloges? En dan met name op plekken waar je niet goed bij kunt komen bijvoorbeeld tussen de lugs bij voorbeeld een seiko dubbele sluiting?

Mvg, Paul.

Elektrische tandenborstel is goed te gebruiken voor de moeilijk te bereiken plekjes.

das een mooi idee zeg…steradent…Toch durf ik het niet zo…met mijn Mido ocean star Commander. Mijn handopwinders vintage al helemaal niet.

Paul,

Je moet eens kijken op www.rdazzle.nl

Ik gebruik dit spul al jaren. Het is gewoon geweldig! Kan in de ultrasone maar is niet nodig.