Ultrasoon reinigen jubilee band

Dag forum leden,

Sinds bijna 2 jaar ben ik in het bezit van een new datejust 36 op super jubilee. Ik ga er uiterst zorgvuldig mee om en daarom wil ik graag de band beschermen tegen rek.

Concreet, kan ik het horloge boven een ultrasone reiniger hangen, zodat alleen de band nat wordt? En dus de kast niet. Ik wil namelijk niet zelf prutsen met de band. Dit kon ik nergens vinden?

Fijne avond,

Ga naar de AD waar je hem hebt gekocht. Daar maken ze hem vast schoon voor je als service voor de klant…

Af en toe een beetje warm water, zeep en een zachten tanden borstel en je zit goed.

De band zal hoe dan ook gaan rekken maar af en toe even schoonmaken zal de levens duur zeker ten goede komen.

2 likes

Ja , goed vasthouden dat wel , wel belangrijk is goed drogen .

1 like

Pak een pincet, vijl/schuur het kop tot het in de breedte dun genoeg is om tussen de lugs te komen om het pushpin los te maken. Haal bandje eraf en gooi het in de ultrasoon.

Zoals hierboven gezegd is een tandenborstel en wat afwaszeep meer dan zat. Het zijn toch geen holle links.

Dank, hier kan ik wat mee. Fijne avond.

Onder de douche goed inzepen en dan met de oude nagelborstel erover…
Horloge van de pols halen en gewoon goed schrobben, opletten dat ze niet uit je handen glibbert is de boodschap :wink:
Zeker niet vergeten om goed te spoelen en na te schrobben.
Eens in de 3 maanden krijgt mijn Explorer II zo zijn welness beurt

1 like

Chek mijn topic even: Reparatie jubilee band.
Daar staan exact hoe je je jubilee kan reinigen.

Kort gezegd een ultrasoon met hoge frequentie, 70 graden warm en de juiste vloeistof voor 30 minuten.

1 like

Ik heb precies 1.5 jaar een Air King 5500 gehad en mn 114200 heb ik wel geteld z’n 6 maanden in bezit gehad :ok_hand:t2:

1 like

Doe jezelf en het horloge een plezier en ga naar een ervaren goede horlogemaker of dealer.

Haha tja ik neem het allemaal niet zo serieus :joy:

2 likes