Ultrasoon reinigen

Hallo,
Ik heb een ultrasoonbadje dat ik gebruik om de carburators te reinigen van mijn scooters. Nu dat het bandje van mijn Longines vuil is (tussen de sluitingen) zou ik dit graag ultrasoon reinigen. Welke voorzorgsmaatregelen moet ik nemen? Mag alleen het bandje in het bad of mag ik het ganse uurwerk erin doen? Welke producten mogen gebruikt worden of enkel zuiver water? Alvast bedankt voor de tips!

Als je niet zeker bent, zou ik enkel het bandje doen. Ikzelf heb ook al volledige horloges erin gelegd maar dan wel met zuiver water zonder producten. Werkte prima.

Het horloge (met uurwerk) erin is een risico!

nooit horloge zelf erin doen!

normaal water erin doen en het bandje werkt al zeer goed bij mij. Mocht het wat grondiger nodig zijn kan je altijd wat ontvetter o.i.d. erbij doen

Ik heb ook wel eens lauw water en biotex gehoord.

Nooit een kast met een uurwerk erin doen hoor. Door de trillingen wordt de capilaire werking van de smeermiddelen in het uurwerk verbroken waardoor het gaat “lopen” en dus niet op de plek blijft waar het hoort.

Water met een klein drupje dreft of biotex is voldoende :~ ik doe alleen bandjes in de ultrasoon reiniger en nooit het complete horloge. De kast kun je met een paar sateprikkers, wattenstaafjes en (vooral) een hoop geduld weer mooi schoon krijgen. Voor mij werkt het nog eens therapeutisch ook. Helemaal Zen na afloop :D:P

Jeffreyh1984 Schreef:

Water met een klein drupje dreft of biotex is
voldoende :~ ik doe alleen bandjes in de ultrasoon
reiniger en nooit het complete horloge. De kast
kun je met een paar sateprikkers, wattenstaafjes
en (vooral) een hoop geduld weer mooi schoon
krijgen. Voor mij werkt het nog eens therapeutisch
ook. Helemaal Zen na afloop :D:P

Een goede zenmeester had u nu een flink pak rammel met een stok gegeven… misschien wel 2 ook,
Horloges en het willen weten van de tijd is namelijk niet erg “zen” zeker niet het willen rondstappen met een vers gepoetst blingbling klokje.
om dan na afloop van de rituele reiniging ( beloning ) verwachten c/q tot rust te komen is ook weinig “zen”

nee u heeft nog een lange weg tegaan, maar zowel een korte als lange reis beginnen met de eerste stap. :#