Ulysse Nardin aanschaf

Hoi Roemer,

nee,UN is niet meer of minder bekend dan VC. Ik bedoelde hiermee dat dit beide geen merken zijn die erg voor de hand liggen, met name door de prijs.

Als men zegt, ik ga een duur horloge kopen denk je al gauw aan Rolex, IWC of JLC. Met duur (of onbekend) bedoelde ik dus deze merken als VC, UN en Patek. En áls je dan dus in de gelegenheid bent om 1 van deze merken te kunnen kopen zou ik eerder voor iets als Patek of VC gaan, meer omdat hun modellenbeleid mij aanspreken en deze toh wat ‘bekender’ zijn.

Je hoort weleens dat iemand een oude Patek of een vintage VC erft, maar van UN hoor je dat vrij weinig. (niet dat dat iets zegt over de kwaliteit hoor trouwens)…

:slight_smile:

Ik vind dat UN best mooie horloge’s heeft, zoiets bijv.

Die onderste; is dat echt geemailleerd? Ik vind deze ook heel mooi (in platina).

Helaas geen familielid die zoiets fraais draagt en dat mij zou kunnen nalaten.

Wilde al net zeggen… lekker haalbaar “in platina” :smiley: :smiley: :smiley:

Nee idd. Kijken kijken niet kopen. Deze foto is van een platina uitvoering. In staal vind ik hem ook mooi hoor!
Deze zou na lang sparen nog nog kunnen.
Met stalen band zo rond de € 4500 schat ik?

Da’s ook een mooie ja. Wat ik me afvraag, wat is dat vergrootglaasje op de “9” bij UN toch? De week, ofzo? Ben niet zo thuis met UN, dus over de prijs durf ik geen uitspraak te doen.

Dat is de GMT-functie, geeft het uur van de tweede tijdzone digitaal aan.

Oh, ok, wist niet dat dit een GMT-model was. Wel een leuke complicatie ipv een -vrij standaard- tweede wijzer.

Ja is idd apart. Lijkt mij alleen niet erg accuraat als je in een andere tijdzone zit waarin het tijdsverschil niet hele uren bedraagt, bijvoorbeeld India.

Ja, dat is wel waar. Had ik -om in horlogetermen te blijven- nog niet bij stilgestaan :smiley: