Ulysse Nardin aanschaf

Een horloge van deze maker wil ik graag bij mijn verzameling voegen,mijn vraag is of hij net zo waardevast is als
cvdk,van van der Klaauw is bijna geen 2dehands te koop van Nardin zijn er wel aardig wat te koop op de markt ,niet dat ik een 2dehands wil ik ga voor nieuw ,maar ben erg voorzichtig want de aanschafprijs is best wel pittig,vandaar mijn vraag.

Koop je hem met de bedoeling om hem later weer te verkopen, of koop je hem omdat je hem mooi vind en in je collectie wilt houden? In dat laatste geval is waardevastheid niet van belang. Mocht je dit echt zo belangrijk vinden, koop dan een gebruikte, en zeker geen nieuwe.

Ruud

Helemaal mee eens, anders ben je een klap geld kwijt, wanneer je hem weer verkoopt…

Ik wil met een bepaald model beginnen en wellicht later naar een duurdere dus is inruil voor mij dan een optie.

Ik heb het idee dat een UN alleen maar duurder zal worden als je 'm netjes houd…

ik wil graag een klok uit de Marine Collection.en later een goude met complicaties ala cvdk,volgens mij liggen deze merken aardig bij elkaar wat dat betreft ik vind zelfs dat somige modellen van beide makers veel overeenkomsten hebben te weten uiterlijk en prijs en uurwerk.

Ze gebruiken bij UN echt prachtige technieken in hun horloges (afhankelijk van het model). Ik denk dat ze redelijk waardevast zijn, maar ik zou ze niet als beleggingsobject zien.

Je zou eens moeten kijken in de Chonos van afgelopen week, daar stond volgens mij het resultaat van de veiling van een UN Astrolabium in. Dat is deze:

En vraag dan eens de huidige prijs voor een nieuwe op, dan zie je hoe waardevast deze horloges zijn.

Ch. vd Klaauw heeft overigens ook een prachtig(e) Astrolabium, de 2000:

Vraag daar de prijs ook eens van.

Bovendien produceren ze de meeste types in kleine oplagen. Dacht ik.

Maar dat doet CvdK natuurlijk ook. Tja.

Ik zou het wel weten als ik moest kiezen.

En zoek ook eens in de online catalogi van Antiquorum.

http://www.antiquorum.com/eng/index_eng.htm

Rechtsboven bij “Database Catalogue” zoekterm invoeren.

Dan zie je touwens dat de Astrolaboiums van UN de afgelopen jaren amper in prijs gestegen zijn. In 95 was het rond de 10.000 dollar, nu tussen de 11 en 17.000 euro. Dat is geen spectaculaire stijging binnen horlogeland.

Henrik Schreef:

Dan zie je touwens dat de Astrolaboiums van UN de
afgelopen jaren amper in prijs gestegen zijn. In
95 was het rond de 10.000 dollar, nu tussen de 11
en 17.000 euro. Dat is geen spectaculaire stijging
binnen horlogeland.

Van 8.000 Euro (10.000 dollar) naar 17.000 Euro is ongeveer een verdubbeling. Wat is een gangbare stijging binnen horlogeland?

Gezien de gemiddelde inkoopprijs die Henrik voor zijn horloge’s betaald zal de gangbare stijging in zijn ogen veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel hoger liggen :D:D:D

Ruud

:slight_smile:

Als je wilt beleggen moet je dat vlgs. mij in baksteen doen. Huizen verdubbelen meen ik elke 7 jaren. Dan vind ik een verdubbeling in een periode van 10 jaren van een horloge niet zo slecht.

Jaaaaaaa… maaaaaarrrrrr de euro/dollarkoesrs moet je hier denk ik los van zien. Die was er in 2005 immers ook niet en die kan morgen omslaan als er hier iemand besluit met een vliegtuig in het Louvre te vliegen, goed behoede. Daarbij is 17.000 de bovengrens en die 10.000 dollar de ondergrens, de meeste hangen rond de 13.000.

Je kan natuurlijk ook een CvdK Astrolabium kopen, ik zag er een voor … 32.500 Euro! Hoeveel Astrolabiums van UN heb je daarvoor?

Als je goed je best doet 3? :smiley:

.

Vind UN mooie horloge’s hebben, volgens mij zijn ze meestal heel gecompliceerd en dúúr! Meerk an ik er niet over vertellen, bij Harry Tromp heb ik weleens wat van die horloge’s gepast, maar vind het niet mijn ding. Ga dan liever voor een (minder bekend) merk als Vacheron Constantin, meer klassiek e.d. :slight_smile:

Een VC is toch niet minder bekend dan een UN? Bovendien zit wat mij betreft een VC toch wel in een ander klasse dan UN.