hallo
heb mij gisteren een ulysse nardin polshorloge aangeschaft
ik vind er niets van terug na google-en.
van welk jaar zou dit klokje kunnen zijn :case nr 729582; binnenin geen nrs.
military?
Ik heb weinig verstand van antieke (<1955’s) vwb merken en uurwerken. Maar als ik naar jouw horloge kijk dan kan ik het glas (de vorm), de pushers (model), de kroon (vorm en afwerking) maar ook de slijtage(sporen) op en van de kast niet echt rijmen met de periode die ik bij het horloge in gedachten krijg als leek (1950-1960)
Als het helemaal origineel is en uit bovengenoemde periode, dan zegt mn gut feeling dat je iets bijzonders om je pols hebt.
Erg mooi!
hallo Freddy,
eerst dank voor uw en andere reacties.
volgens jou, zou mijn horloge ouder zijn dan deze van de link .
het backcase nummer , 729582, van mijn klokje is toch hoger dan het andere ( 645908 ) ?
heb daarjuist mail-tje gestuurd naar ulysse nardin in zwitserland.
hou op de hoogte…
Het horloge heeft een incabloc. Dat bestaat weliswaar al sind 1928, maar pas na WWII kwam het gebruik ervan echt in zwang.
Military? Omdat het horloge een zwarte wijzerplaat heeft?
Als het Brits was zou de Broad Arrow erop staan. Als het Duits was zou er afhankelijk van de legerafdeling een letter voor en na het nummer staan. (Wehrmacht D1234H bijv.) En zouden de dag- en maandschijf niet in het Engels gedrukt zijn! Dat geldt imho ook voor Frankrijk en België.
Bovendien zie ik voor een military horloge de toegevoegde waarde van weekdag en maand niet echt.
Het is een mooi en bijzonder horloge met die uitgebreide kalender. Maar volgens mij heeft het niets met een leger te maken.
Of het autenthiek is of een mariage kan en wil ik op basis van foto’s niet zeggen. En bovendien weet ik helemaal niets van UN, maar wat ik hier lees maakt me wel voorzichtig:
1928 wurde der „Incabloc“ erfunden und ab 1933 von der Firma “Echappements Universel S. A.” später Le Porte Echappement Universel La Chaux De Fonds S. A. “Portescap” in La Chaux-de-Fonds produziert.
Hoe dan ook. Ze waren er al voor WWII
En daar ging het me om.
Ik heb mijn antwoord gebaseerd op de kastvorm - lugs en het caliber.
In de ’ 50 waren deze modellen in de mode.
Ik denk ook niet aan een militair horloge.
Wat het serienummer betreft , ???, misschien ooit het uurwerk vervangen, voor mij ook een raadsel.
De kastvorm liegt in ieder geval niet, is van die periode.