Ulysse Nardin Vintage

Beste forumleden,

Enkele tijd geleden heb ik onderstaand horloge gekocht, ik kan echter nergens op internet achter het model komen. Kan iemand mij misschien vertellen om welk model etc. het gaat?

Alvast hartelijk dank!!

----------

Ben bang dat deze niet echt is (eenvoudig uurwerk, lengte wijzers passen niet bij dial, kleur en ligging logo oogt niet mooi uitgelijnd en te scherp t.a.v. De rest van de dial) maar ben geen kenner verder.

Ben het met de bovenbuurman eens, is geen echte Ulysse Nardin helaas.

Ulysse heeft in het verleden,toen ze nog niet zo bekend waren weldegelijk goedkopere Franse en Swiss uurwerkjes gebruikt.

Vraagje :Is dit zo’n wijzerplaat die op papier geprint is oid, gezien de dikke streep onder de 6/7?

@dins1 nee dit is metaal achtige wijzerplaat.
De streep komt door het glas ( vervoormd het beeld een beetje, is niet te zien van bovenaf.)

1 like

Kast en uurwerk zijn echt, wijzerplaat is ontsproten aan de fantasie van de ‘restaurateur’.

1 like

Hartelijk dank voor alle info!

Dit is toch geen Ulysse Nardin uurwerk?? Is een soort penanker werk.

Ja toch wel.

http://www.vintage-watches-collection.com/watch/ulysse-nardin/ulysse-nardin-date-deco-dial-1963/

Ik vind het ook een beetje een vreemd uurwerkje.

Een bron, waarin dit simpele, gold plated horloge met allerlei superlatieven de hemel in geprezen wordt, geeft nog geen garantie me dunkt.

Het kan natuurlijk altijd dat een ‘‘gerenommeerd’’ bedrijf toch niet weet wat het verkoopt,maar dat is altijd een risico.
En ik moet ook zeggen dat ik dit uurwerk verder niet ben tegengekomen als zijnde een echt UN uurwerk.

Wat ik hoofdzakelijk gezien heb in de vintage UN’s zijn standaard Eta/A.S en Felsa (bydonator) uurwerkjes.
Volgens mij heeft UN altijd uurwerken van derden betrokken ( in 2012 kwam de eerste inhouse uit)

Hier een 1999 UN Marine Diver 1846 met Eta 2892-2

3 likes