Ulysse Nardin

Hoi allemaal,

wat mij opvalt op verschillende fora dat veel mensen dezelfde voorkeuren hebben voor merken,

Omega, Breitling en Rolex zijn bijvoorbeeld zeer gewilde horloges.

Mijn impressie is dat Hublot en AP (uitzonderingen daargelaten) wat “too much” zijn.

In een advertentie
http://www.horlogeforum.nl/read.php?15,217879,218002#msg-218002
staat een vraag over een U-boat en Williams reageert met iets wat mij ook al opgevallen was, U-boat lijkt over het algemeen niet zo geliefd hier.

Nou lees ik zelden iets over Ulysse Nardin en ik vroeg me af hoe dat komt en wat de algemene mening over het merk is?

Mij kunnen vooral de wijzerplaten bekoren en heb persoonlijk minder met het anker in het logo, maar daar heb ik me al overheen gezet.

Heeft iemand er 1?

Groetjes

Zo’n UN is leuk voor de eigenaar van een grote boot. De onderkant van UN doet me een beetje denken aan bepaalde modellen van Chopard.

Ik vind de ‘instappers’ van UN niet erg begerenswaardig omdat er in de basis ETA uurwerken inzitten en de echt mooie complicaties zijn alleen in het bereik van een selecte groep mensen, en daar behoor ik niet toe.

Er zijn wel meer merken die hier niet of nauwelijks voorbijkomen behalve UN. Chopard, Cartier, B&M, JLC. Ik heb het idee dat als het wat duurder mag zijn, dat de smaak hier ‘sober’ is, zoals de Speedmaster, Rolex duikers, en bepaalde modellen van IWC. Prijs zal wellicht ook meespelen.

probleem is dan JLC, glashutte etc ook sportieve klokjes hebben die 2 tot 3x zo duur zijn dan omega en rolex. Ofwel, klokjes van minimaal 1/4 modaal jaarsalaris dat weer net iets te ver gaat. (zeker voor mij :#)

Majaro heeft een glashutte die superieur is maar de prijs gaat mij ruim te boven jammergenoeg.

UN is een zéér inventief horlogemerk dat al verschillende prijzen daarvoor heeft gewonnen. Kijk eens naar de ‘Le Freak’ dat is toch wel iets bijzonders.

Ze maken prachtige horloges voor een prijs waar je een 2 onder 1 kap voor kan kopen in de randstad, dus ik denk dat het een merk is voor mensen die alles al hebben en van gekkigheid niet meer weten waar ze met dr geld moeten doen …

@ Daanl

Leuk dat je over UN begint. Ik vraag mij dit ook al een tijdje af en ik denk dat het hiermee te maken heeft:

UN komt op mij over als een heel bescheiden merk. Of dit bewust hun bedoeling is of dat het te maken heeft met slechte marketing zou ik niet weten, maar hierdoor krijgt het denk ik wel wat meer exclusiviteit. Kenners en fanatiekelingen weten wat ze kunnen, maar wie van ‘het gewone volk’ kijkt er naar horloges boven de € 10.000 euro? ‘Way out of their (my) league’ dus zullen ze de naam ook sneller vergeten. Dit betekent ook minder mond op mond reclame en zo raakt de naam al snel uit roulatie en kennen alleen de freaks en mensen met poen desbetreffend merk nog.
Wat mij ook opvalt is dat ze eigenlijk alleen maar reclame maken voor die exclusive horloges. De Moonstruck en de Freak (beiden zo’n €60.000) zijn volgens mij de meest bekende producten van UN. Ze hebben ook een schitterende minute repeater met tourbillon en een hele aparte wijzerplaat. De goedkopere UN horloges zijn te verkrijgen vanaf ±€5000, maar het ‘gewone volk’ koopt eerder een bekend merk als Rolex, Breitling, Cartier of Omega als ze al zoveel geld aan een horloge uit willen geven.

Ik zou graag voor dat geld een huis in de randstad kopen, maar ik had toch zo het idee dat de Maxi Marine duikers niet veel duurder zijn dan een Rolex of een IWC en daar zijn er hier toch veel van.

Voorbeeld 1
http://www.watchbox.be/prod/Ulysse-Nardin-Watches/Maxi%20Marine%20Diver/item4297.htm

Voorbeeld 2

Voorbeeld 3

misschien toch (on)bewust vragen naar erkenning wanneer er wat meer aan iets uitgegeven wordt vanwege het merknaampje.

zelfde geldt voor kleding.

ikzelf koop alleen omega’s (vooralsnog, wie weet verandert dat ooit :#) maar waarom kan ik eigenlijk niet zeggen. het geeft mij gewoon een goed gevoel als ik zo’n mooie omega om m’n pols heb. (terwijl ik altijd lange overhemden draag waardoor m’n horloges zelden zichtbaar zijn voor de buitenwereld).

maw vrij moeilijk om te zeggen waarom mensen die 2500/5000 euro willen besteden voornamelijk naar omega/rolex etc kijken.

misschien een mooi onderwerp voor een afstudeerscriptie van een psycholoog :smiley: ?

Ulysse Nardin repeaters bedoel ik dan he, dat zijn de mooie horloges! die ander modellen voegen mijn inziens niks toe aan het toch al zo grote markt, duikers enzo zijn er zat.

Hoi,

Hebben zeker prachtige modellen, de wat geringe interesse zal vooral ook prijstechnisch zijn.

Ze zijn namelijk nogal duur zeg maar…

:wink:

Groet,

Nico.

Kweenie, ik wordt er gewoon niet warm van. Met name door gebruik van rubber. Vind ik persoonlijk niet prettig bij een duur horloge. Dan of metaal of leer.
Zo zou ik een panerai of met metalen band nemen of leer, terwijl hun rubberen bandjes heel soepel en comfortabel dragen.

Moet wel zeggen dat ik hun complicaties en technieken wel zeer kan waarderen. D’r zitten idd hele bijzondere tussen. Van repeaters tot automaten (niet die met rotor, maar met bewegende beelden enzo).

Ik vind het op zich een prachtig merk. Alleen zijn de ‘goedkope’ modellen IMO wat minder bijzonder, maar de dure modellen zijn fantastisch. Alleen die prijs hè?

Regards,

Martin

Ik heb er zelf wel eens een gehad.

Goede afwerking en een opvallende verschijning.

Uiteindelijk toch eieren voor mijn geld gekozen (of beter geld voor mijn eieren).

zo dan :o rolex sub eat your heart out… wat een super mooi horloge op die foto. waarom is hij weggegaan?

Omdat ik horloges prefereer waar:

1. een goed en duidelijk servicebeleid is of andere service mogelijkheden.
  2. ik niet na 6 maanden 5800 euro voor een klok van 10.800 terugkrijg…

Time Cat Schreef:

zo dan :o rolex sub eat your heart out… wat een
super mooi horloge op die foto. waarom is hij
weggegaan?

Heeft naar mijn idee weinig met een Sub te maken. Is nog eens een chrono ook…

@ JMN: Ik vond/vind hem nog steeds wel errug mooi! Echt iets anders. Tja… doorverkoop waarde is wel erg laag. Kon je hem dan niet beter houden?

Gr. Mark

sorry, ik doelde op een rolex duiker… niet per definitie de submariner.

Jammer dat je hem hebt weg gedaan jmn. wat heb je dan voor die terug genomen als ik vragen mag?

Bender Schreef:

@ JMN: Ik vond/vind hem nog steeds wel errug mooi!
Echt iets anders. Tja… doorverkoop waarde is wel
erg laag. Kon je hem dan niet beter houden?

Gr. Mark

Ik heb liever wat ouders…

Time Cat Schreef:

Jammer dat je hem hebt weg gedaan jmn. wat heb je
dan voor die terug genomen als ik vragen mag?

Geen idee. Zo werkt dat bij mij niet. Ik hoef niet altijd een horloge voor een horloge te ruilen. Heb er doorgaans meer dan genoeg…