Ulysse Nardin

beste liefhebbers,

al surfend kwam ik laatst de naam Ulysse Nardin weer tegen. Even op Timezone en hun eigen site gekeken en wat zitten daar een mooie klokken tussen! Met name de Maxi Marine Diver kon ik erg waarderen.

Mochten jullie meer weten van dit merk hoor ik graag jullie mening en ervaringen. Ik heb het idee dat het in Nederland (nog) niet zo een gewaardeerd merk is als onder andere Omega, Breitling, JLC, Rolex, IWC enzovoort maar ik kan me ook niet voorstellen dat er geen liefhebbers zijn. Is het eigenlijk een Manufactuur?

ik hoor het graag!

groet, Wimster

Ik denk Wimster dat het in Nederland zeer zeker een gewaardeerd merk is maar het is een merk van een heel ander niveau dan de merken die jij noemt. En dan bedoel ik voornamelijk prijsniveau :slight_smile:
Ze maken prachtige horloges (zie de website http://www.ulysse-nardin.com/) maar ze zijn niet zo makkelijk bereikbaar als de merken die jij noemt.

Het is zeer zeker wel een gewaardeerd merk, maar UN is van een heel ander caliber dan de merken die jij noemt. Vanaf prijzen beginnen bij de tuinduizenden euro’s. Ik zal vanavond ff de meest goedkope opzoeken, heb de prijslijst momenteel niet bij de hand (heerlijk in de tuin, pilsje erbij, zonnetje in de rug, laptopje op schoot, ideaal)

Oke, dus als ik het goed begrijp moet ik deze horloges bij Patek, Blancpain, Daniel Roth en dergelijke zetten…

das een tegenvaller, wel op de site de catalogus aangevraagd. als iemand nog meer iets kwijt wil over dit merk graag, nieuwsgierigheid kent immers geen tijd!

groet, Wimster

Je hebt al een “Sonata” voor ca. 40,000 Euri´s. Maar je kunt ook een UN kopen voor ca. 8,000 Euri´s :wink: Als je een dure Rolex kan betalen, dan kun je toch beter een low-end UN kopen? (No flames please).

UN is een super-topmerk.

De “Planetarium Copernicus” kost zo´n 72,000 Euri´s. In dat geval kun je wellicht beter een CvdK Eise Eisinga kopen. (De “Tellurium Kepler” is zo´n 118,000 dollar).

Wimster Schreef:

Oke, dus als ik het goed begrijp moet ik deze
horloges bij Patek, Blancpain, Daniel Roth en
dergelijke zetten…

das een tegenvaller, wel op de site de catalogus
aangevraagd. als iemand nog meer iets kwijt wil
over dit merk graag, nieuwsgierigheid kent immers
geen tijd!

groet, Wimster

Ulysse Nardin schaart zich idd in het rijtje tussen Patek Philippe, A. Lange & Sohne, de Bethune en F.P Journe

Die Maxi Divers zijn er al voor 3500 euro, hoor…Daarnaast zijn er wel veel duurdere natuurlijk, maar dat heeft Rolex ook. In sommige zitten omgebouwde ETA’s.

Wimster,

Ik heb zelf een Ulysse Nardin, een blue max. Dat is een limited uitvoering van de marine diver.
Het merk is inderdaad nog relatief onbekend, ze maken geloof ik ongeveer 13.000 horloges per jaar. De meeste op basis van een ETA ebauche met toegevoegde zelfgemaakte modules voor bijv. de gangreserve en de kleine seconde.

Echt een aanrader, juist omdat niet veel mensen (nog) niet weten wat het is…

gr Sven

Beste Sven01,

dank voor je informatie, ik heb je een PM gestuurd.

groet, Wimster

en complimenten met je mooie horloge (even op de site gekeken)

Schitterend horloge volgens mij komt hij nu toch vaker op de markt ik vraag me wel af of dit merk net zo waardevast is als bv Rolex,Cvdk,Iwc,Jlc,en ga maar door .Nardin is wel supermooi en superduur zeker een horloge met complicaties