UN vraagje

beste forummers,
op de zoektocht naar een nieuw horloge heb ik nu mijn oog laten vallen op de ulysse nardin marine diver met stalen band.
deze krijg ik bij sayin voor een goede prijs, ruim €1000,- onder de (kortings)prijs bij tromp.
mijn vraag aan jullie; is er iemand met dit horloge of ervaring ermee ?
het is me eerder afgeraden omdat het ‘slechts’ een gepimpt ETA uurwerk zou bevatten, maar het horloge bevalt me enorm.
wat zouden jullie doen? follow your heart? of toch verder zoeken naar een manufactuur?
groet, frank.

Volg je hart, het is een schitterend horloge dus als je er eenmaal voor gevallen bent … gewoon doen :smiley:

Ruud

effe off topic, ik ben newbee: wat bedoel je met “manufactuur” ? ( hand made ? )

als je problemen krijgt later dan is een manufactuur altijd duurder om te laten repareren, onderdelen is lastiger om aan te komen. Neem je een horloges met een dan wel niet verbouwd uurwerk, is het qua repareren makkelijker. Ook service beurten zijn goedkoper.

btw, manufactuur is horloge merk / fabrikant die alles zelf maakt. de uurwerken, kasten, wijzers enz enz. Veel horloge merken gebruiken uurwerken van ETA ( swatch group )…dat zijn dan geen manufactuur. Jaeger-LeCoultre en Minerva zijn bekende manufacturen. Verder kun je seiko en citizen natuurlijk ook daar toe rekenen, zij maken alles ook zelf.

Bedankt voor de uitleg !

het uurwerk zal bij mij bijv. wel mee tellen maar zeker niet doorslag gevend zijn, je moet gewoon kijken welke klok je het mooiste vind.
als je een super klok vind met een eta dan is het uurwerk op zich prima niet bijzonder maar zeker ook niet verkeerd, als je een klok vind met een manufacture uurwerk dan kan dat zeker een + zijn, maar daar betaal je ook voor bij aanschaf en later bij het onderhoud…

NB; ETA is een volwaardige manufactuur . Bouwen van A tot Z zelf.

Freddy Schreef:

NB; ETA is een volwaardige manufactuur . Bouwen
van A tot Z zelf.

Mijn horloge is een verlengstuk van mezelf.
Groetjes,
Freddy

ja ETA wel, maar veel mekren die uurwerkn gebruiken van ETA weer niet.

Ik weet nog steeds niet welke manufactuurmerken er zijn. Ik meen ooit een lijstje gezien te hebben, maar ik vind het niet meer. Weet iemand dit?

Beste Frank,

Ik heb een UN blue max en draag hem 2 jaar bijna dagelijks.
Ik heb er elke dag weer plezier naar als ik ernaar kijk. Volgens mij is het uurwerk een ebauche van ETA, hier de link voor wat er aan gemodificeerd is:

Toch weer iets aparter dan een compleet geassembleerd ETA uurwerk direct van de plank.
Het blijft natuurlijk wel een ETA, maar dat vind ik persoonlijk geen bezwaar. Wat voor mij het horloge wat exclusiever maakt is dat er gewoon minder UN’s geproduceerd worden dan bijv. Rolex en dat je deze minder vaak om de pols van een ander zult zien.

Hoop dat je hier wat aan hebt.

groeten Sven

dank je wel sven,
dit is een antwoord naar m’n zin, dat zegt eigenlijk al genoeg…
ik heb, sinds ik hem gezien heb, eigenlijk m’n zinnen erop gezet.
half feb. ga ik naar new york, wellicht is ie daar nog iets goedkoper, en anders via Sayin.
groet, frank.

Succes met het uitzoeken, is voor mij zeker 50% van de pret!

Ze zijn in ieder geval in een aantal kleuren verkrijgbaar :

Van mij:

Niet van mij:

c. antiquorum


c. picciones

Ben benieuwd welke het wordt!

Groeten Sven

@ sven,
mooie foto’s en zeker een mooi horloge van jou! ruikt jouw band ook naar vanille?
ik denk dat ik ga voor de zwarte wijzerplaat met stalen band.
groet, frank.

En da’s dan weer niet zo bij Seiko… :wink:

Frank,

De vanillegeur trekt na een tijdje helaas weer weg. Blijft wel een beetje in de doos hangen :wink:
Ga je voor de gewone diver of de maxi?
De maxi is er namelijk ook in rhodium kleurige wijzerplaat. Origineel alleen bestemd voor de Amerikaanse markt.
Of de Blue Surf?

gr Sven

hoi sven,
ik denk de 40mm, de maxi vind ik iets te groot (voor mijn pols).
voor zover ik weet is die alleen in zwart of witte dial leverbaar of dacht jij dat er in de us meer keus is?
groet, frank.