Unboxing.. again.. Rolex Explorer II Polar

Heb wel de kalenderkaart 2000-2001. Mis idd dan de map & bezelprotector. Ga die maar eens zoeken dan… :smile:
Is het een specifieke protector voor de explorer? Kan je een foto delen? Dank alvast.

1 like

Gefeliteerd man, erg gaaf!

1 like

Bezelprotector no.9 moet je hebben voor de 16570

1 like

Dank je. :+1:

He Chef,
Grappig, die van mij komt ook uit 2000, zelfs geleverd in hetzelfde land als die van de OP, maar mijne heeft dus SWISS MADE. Zou dat dan nét één batch verschil kunnen zijn?

Betekent dit dat de OP een plaat heeft met Luminova en ik er een heb met Superluminova? Volgens mij maakt dat verschil qua lume ook niks of nauwelijks iets uit.

Prachtig horloge, heb zelf de 42mm variant en ik verbaas me telkens weer over de aantrekkingskracht wanneer ik hem bij de bank ga ophalen.

Ik vind het toch wat ver gaan met die “full sets”… laat het ons gewoon bij doos en papieren houden? Sommige juweliers geven zelfs niet altijd alles mee (tag, omdoos, bezel protector, …). Straks moeten we nog achter de omdoos, transportdoos, stickers, … aan beginnen gaan :slight_smile:

1 like

Dan zal die van eind 1999 zijn, uit de overgangsperiode van luminova naar superluminova.
Waarschijnlijk een van de eerste met een Swiss Made plaat.

Klopt, jij hebt superluminova :smile: Ik heb er ook geen verklaring voor. Wellicht iemand hier op het forum.

Zoals gezegd, ze zijn vanaf ±2000 (waarschijnlijk eind 1999) begonnen met Swiss Made platen.

Je conclusie “Betekent dit dat de OP een plaat heeft met Luminova en ik er een heb met Superluminova?” klopt inderdaad. Superluminova zou iets sterker moeten zijn dan gewone luminova, al is dat volgens mij verwaarloosbaar.

1 like

http://www.rolexforums.com/showthread.php?t=312815

Ik lees daar dat het puur marketing/branding is en feitelijk qua compositie van de lume weinig tot niets uitmaakt.

Ik heb zelf een van de eerste met een Luminova-plaat gehad, van begin 1998 (U-serial).
Verder allemaal niet heel boeiend de verschillen tussen de twee inderdaad.

Het kan zijn dat het bij de exp2 anders is, maar bij de gmt wordt een swiss only gezien als meerwaarde. Alles bij Rolex wat zeldzamer is is vaak meer waard of gewilder.

Correct!
Een millenium aankoop maar volgens het serie# A6037** uit 99.

Prachtig, gefeliciteerd!

1 like

Mooi horloge…geniet ervan !!

1 like

Dat de EXPLORER II letters er niet in kleur uitbleren en dat heeeeele kleine woordje Swiss onderaan doen de wijzerplaat heel veel goed.
Van mij mag er nog veel meer tekst van de platen af, maar ala, da’s een beetje een Rolex dingetje (in het extreme op de Daytona’s en de nieuwe Palapagos Tudor)…

… ach, 't kan altijd erger. Stel je voor dat ze het hele type van je Rolex in de bezel gingen krassen bijvoorbeeld.

Gefeliciteerd met je aanschaf in ieder geval.

1 like

Check… Calendar card & service guarantee card Rolex dealer Wempe :wink:

1 like

Prachtige aanwinst!

1 like

Mooie klok. Alleen hoort hier origineel geen band op met SEL.
De A series werden geleverd met de band met de holle end links.
Is natuurlijk wel mooi meegenomen. Maar niet origineel.

Alleen de P- en K series hebben SEL en lugholes. Maar deze hebben dan weer een “swiss made” plaat.