Unboxing nieuwe Omega Speedmaster 3861 METAS Chronometer

Toch wel erg fraai die tapering van 20mm naar 15mm bij de nieuwe sluiting. Nieuwe sluiting ziet er ook erg fraai uit. Verder zijn de schakels van de band wat korter wat denk ik het draagcomfort verhoogd. De big box met goodies lijkt te zijn verlaten. Ik zie geen aanvullende nato banden, loup en stalen Omega ornament. Deze nieuwe box lijkt wat kleiner en komt met een ingebouwde travel case.

9 likes

Zijn voor mij al genoeg redenen om de nieuwe aan te schaffen, wat een prachtig horloge! Kan de nieuwe band los gekocht worden? Lijkt me erg interessant.

1 like

Ziet er heel erg mooi uit. Wil hem graag een keer passen. Wel jammer dat ze die leuke set hebben uitgekleed

Yep, €775

1 like

En dat past ook allemaal nog?

Prachtige band, zou ik zo kopen als ik een Speedmaster had.

Jammer dat ze nog niet zo veel tapering hebben op andere modellen.
Eenmaal getaperde banden geprobeerd lijken alle rechte banden super ‘bulky’.

Ligt het aan mij of lijkt de band wel heel erg wiebelig? En de onderkant van de schakels zijn ook bol, is dit juist ten gunste van het draag comfort of niet?

Volgens Fratello wel.

2 likes

Zou dat niet willen. Ben fan van het bij het origineel te houden. Oude Speedmaster en nieuwe band is een mismatch in mijn kopf haha.

3 likes

Dat valt mij alleszins mee! Had verwacht 1000+

1 like

Snap ik, maar aan de andere kant is het nog altijd een originele Omega-armband en ziet waarschijnlijk niemand het verschil tussen de oude en nieuwe kast etc. Aangezien de Speedmaster toch al best wel een bandenswapper is zou ik dit wel aandurven. Vooral als de band ook nog comfortabeler is bij dagelijks gebruik. Ik snap waar je vandaan komt overigens.

1 like

Ik vind de moderne speedmasters echt heel saai.

Ik kan er niks aan doen de enigste leuke is de ultraman…

Deze vind ik gewoon saai, band is wel gaaf maar voor mij hoort een speedy een vintage te zijn op een flatlink