Unboxing Vostok Pripyat / Chernobyl.

Zojuist bezorgd.

Na een paar jaar zoeken in 3 horloge forum in het buitenland, uiteindelijk toch gevonden en gescoord.

Heeft verder geen introductie nodig.
De welbekende Vostok Pripyat - Chernobyl van Relojes Especiales met zijn karakteristieke dial.
Uitgebracht in een serie van 200 genummerd stuks waarvan deze 003 is.
Mijn geduld en bezoeken aan diverse forums heeft toch resultaat geleverd.

De 1ste eigenaar heeft door omstandigheden niet van kunnen genieten en is dus Super nos met de armband en glas nog in de stickers en 100% nieuw.

Nog een prettige weekend iedereen.

36 likes

Gaaf als zo’n zoektocht een succesvol einde krijgt :ok_hand: Mooi ook met orginele spullen en deze staat. Veel plezier ervan!

3 likes

Van harte gefeliciteerd met je prachtige uurwerk en veel draagplezier toegewenst. Zeer bijzonder horloge met verhaal.

2 likes

Thanks David.
:+1:

2 likes

Wat een geduld heb je opgebracht al die jaren! Ik vind het een fantastische Vostok en als ik iemand hem gun ben jij het wel! Veel plezier ermee!

3 likes

Thanks Richard.
Jouw collectie Vostok zijn ook erg mooi hoor.

2 likes

Gefeliciteerd! De jacht is vaak nog leuker dan de vangst.

Ik ben geen Vostok kenner en uit interesse; wat is er zo bijzonder aan specifiek dit horloge?

3 likes

Inderdaad; maak ons wijzer!

2 likes

De Vostok Pripyat Chernobyl is uitgebracht om de nucleaire ramp te herdenken die plaats vond in het stadje Pripyat bij Chernobyl in 1986.

Als ontwerp voor de dial is gekozen voor de klok / stopwatch die nog steeds bang in de lokale zwembad.
De standaard reguliere Vostok is verkrijgbaar in diverse kleuren en banden / nato combinaties.
Deze gelimiteerde editie is in samenwerking en opdracht van de Spaanse Forum Relojes Speciales voor zijn leden vervaardigd bij Meranom in een beperkt oplage van slechts 200 stuks.

Om de radioactieve straling te illustreren is gekozen voor de internationale teken van radioactieve stof.

6 likes

Gaaf! Ben je er zelf ook geweest? Ben met vrienden in 2015 een weekje naar Kiev geweest, inclusief het obligate uitstapje naar Chernobyl en Pripyat uiteraard. Heel indrukwekkend!

6 likes

Proficiat! Heel cool horloge!

2 likes

We zijn ook in Kiev, Odessa, en Kramatorsk geweest bij onze rondreis door Oekraïne.

4 likes

Is beloond. Gefeliciteerd 🫰🏽

2 likes

Mijn beste,

“Zien, bewogen worden, in beweging komen”!!
En je geduld is dusdanig op de proef gesteld,
dat je pols er rijkelijk voor is beloond.
Een magnifiek horloge!!

Ik wens je er een veelzijdige tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

Thanks Coenraad.
Vadertje Tijd en ik zullen er goed voor zorgen. :smiling_face:

2 likes

Gaaf man, die zullen we dus wel vaker gaan zien op het draadje! Echt een interessant horloge, geniet er maar van met volle teugen.

3 likes

Thanks! Leuk om te weten. Die connectie met de klok in het zwembad is een mooie anekdote. Nogmaals gefeliciteerd!

2 likes

Wel een bijzondere Vostok! Sowieso vette horloges van een historisch merk met in house uurwerken.

Met de voorgaande user eens dat de zoektocht zeker ook onderdeel van het plezier is. Hier erg leuk dat de zoektocht zich heeft geloond :+1:

2 likes

een speciaal horloge van een speciaal moment,
draag hem met plezier

2 likes