Heeft iemand al eens een Uncle Seiko jubilee op een Rolex GMT 16710 gepast? Op de site van UncleSeiko staan ze specifiek voor de Tudor Black Bay 58. Deze heeft ook een bandaanzet van 20mm.
Verder vraag ik me af, of deze jubilee zou passen op een 1601 datejust, met gebruik van de oude Rolex endlinks. Ik heb nl. de band met de holle endlinks maar een goede vervanger zou niet verkeerd zijn. Ik vind het oude bandje maar fragiel.
Tuurlijk is bij Gassan naar binnen lopen en een nieuwe jubilee daar bestellen logischer voor de purist maar daar gaat het me nu even niet om.
Ben het deels met je eens. De jubilee zou in mijn ogen moeten passen op de endlinks van de 1601, heb er nl. al eens een goedkopere merkloze jubilee op gepast.
Het valt me op dat voor allerlei merken vervangende banden gemaakt worden (bv door uncle seiko) en dat wordt goed geaccepteerd in de horloge community. Als het om vervangende banden voor Rolex gaat, is daar ineens een stuk minder enthousiasme over.
Ahja, de blikstalen band van mijn 16710 óf de pisbakkenstalen folded jubilee van mijn 1601 zou ik allebei als shitband omschrijven (zeker gezien het uurwerk waar hij aanhangt), dus dat ik een betere aftermarket vervanger zoek lijkt me duidelijk