Unicorn invasion! ; )

Ik word er helemaal gek van!::o8-) Het feit dat de Seiko 5-lijn dit jaar 50 jaar geleden werd geïntroduceerd zal de meeste mensen niet zijn ontgaan. Eerder dit jaar kwamen er meerdere jubileummodellen op de markt; voor ieder wat wils zeg maar, waaronder een duikerachtige, een trekkingmodel en een imho erg fraai mountaineeringmodel (de ‘poor man’s Alpinist’). En alsof dat allemaal nog niet genoeg is, lanceert Seiko nu ook nog een hele kudde ‘unicorns’. Zo worden deze nieuwe bullheads met één ‘hoorn’ door de Filippijnen in ieder geval genoemd. De SSA169 - SSA174 zijn voorzien van het nieuwe 4R37 hacking-/handwindinguurwerk, 22mm lugs met drilled lug holes en natuurlijk een see-thru case back in een kast van 42mm. Tja, ik vind ze wel cool!(tu)

En een groepsportretje van de hele kudde.

Afhankelijk van de prijs zou ik er best eentje willen hebben (tu) Vind ze geinig.

Vind ze mooi, maar niet alle kleurcombis

Inderdaad, ik vind niet alle kleurcombinaties top, maar ik kan je nu al zeggen dat er wel eentje voor mij bij zit. Te leuk! Doe mij maar een eenhoorn :smiley:

Brute kast hebben ze.

Top, die bronskleurige is ook nog eens lekker dressy. Een speelse sub-seconde op de 8 zie je ook bijna nooit.

Zitten hele mooie modellen tussen, spannend! En de naam Unicorn is goed gevonden.
Maar ik weet nu al de meest gevraagde mod: een gewone secondenwijzer ipv die rare vliegende 5.

Grappig !

Ook vreemd eigenlijk dat ze bij de 50th edition van de Seiko 5 afstappen van 1 van de 5 (. Blijft grappig, die claim van verschillende merken.

Kan er nog niet aan wennen, doe mij maar een gewone bullhead.

Sander Schreef:

Op dezelfde site staat vermeldt: “In 1969, ‘5
Sports’ Speedtimer was introduced.
It was the world’s first automatic chronograph”.
Blijft grappig, die claim van verschillende
merken.

bij dat soort kreten trek ik ook steeds vaker mn twijfels, omdat ik t wel vaker zie. eerste van… hmmm…

die blauwe vind ik wel interessant. baby spacewalk noemt Rob 'm al :slight_smile:

iemand nog betere foto’s daarvan? ik vind ze niet zogauw op google…

ah, ik moest wat langer aandringen bij google :slight_smile:

http://www.philippinewatchclub.org/forum/viewtopic.php?f=21&t=28862

Ik vind het een interessant horloge met een bijzondere kast! Hier zal heel wat mee worden gemodificeerd!