Uniek in Amsterdam, Nederland...Het Horloge museum

Voor de echte horloge liefhebbers, nieuw in Amsterdam het eerste horloge museum: watchmakermuseum com

3 likes

Wel het forum beetje goed in de gaten houden hoor !

https://www.horlogeforum.nl/t/horlogemuseum-in-amsterdam/283599/21

Zelfs onze Jur heeft er een topic over aangemaakt nadat @Chillekasper er ook al eens over vertelde Horloge- of “Watchmakermuseum” in Amsterdam

welkom op het forum, Marc. Geeft niks dat je het hebt gemist. Veel leesplezier hier :+1:t2:

1 like

Gisteren in het Parool

1 like

Ik geef de voorkeur aan het topic van @artsmak

2 likes

Mijn vrouw bezoekt regelmatig musea, in verband met de Corona crisis moet je van tevoren online kaartjes kopen. Misschien is dat hier ook zo, wellicht om rekening mee te houden.

https://www.watchmakermuseum.com/museum/

Dacht dat ik deze post eerder had geplaatst, is blijkbaar weg.

Dat was waarschijnlijk in het andere topic… :laughing:

Welkom hier bij HF !
Geeft niets beter een keer teveel dan te weinig !

In Amsterdam naast de Oude Kerk schijnt een Horloge Museum geopend te zijn. Een particulier initiatief zo lees ik, dat zich vooral richt op bijzondere horloges die bijvoorbeeld een muziekje kunnen spelen.
Ja ja… . En ook over de geschiedenis van horloges zo luidt het artikeltje in Het Parool. Al met al een opmerkelijk initiatief in deze tijd waarin met name kleine musea het zwaar hebben. En wellicht toch een bezoekje waard!

20 likes

Leuk !

Iedereen moet zeker even een kijkje nemen. Ralph heeft keihard met passie hieraan gewerkt! Duurde heel lang maar hij mag trots zijn dat het gelukt is :slight_smile: Nog een reden om naar Amsterdam te gaan :stuck_out_tongue:

23 likes

Onze Ralph ? :flushed:
You surprise me !

4 likes

Tot wanneer is dit? Ben volgende week vrij en het lijkt me heel leuk om te zien.

Hartstikke leuk.

Ga ik absoluut een keer bezoeken.

Is het een bekende van dit forum dan, die dit museum gestart is?

@RLC wellicht??

1 like

Betwijfel het. Als het aan RLC zou liggen zou het alleen maar uit horloges met een zwarte wijzerplaat bestaan.

11 likes

So what.

Is zijn smaak.

3 likes

Dit was toch dat eerder genoemde adresje op de Wallen? Geloof dat @Chillekasper daar mee kwam.

Laat je Sub of Aquanaut even thuis mensen. :grin:

2 likes