Union ancre, miskoop?

Vandaag op een rommelmarkt dit horloge gekocht.
2 euro.
Opgedraait, liep meteen.
Datum verzet was ook goed.
Na 5 min. Haal ik hem uit mijn zak, staan de wijzers stil. Seconden wijzer loopt wel.
Is dit erg…:innocent:
Wat zou er aan de hand zijn?

5 likes

Leuke, minuut pijp slipt te veel, dus het uurwerk neemt de wijzers niet mee. Wijzers draaien vast heel soepel rond als je de tijd in stelt.
Dus die moet weer strakker worden gemaakt.

2 likes

Geen miskoop, deze Union heeft jou gevonden. Nu is het jouw taak om er zorg voor te dragen en hij weer een ronde mee kan :slightly_smiling_face:

8 likes

Klopt. Daar is wel iets aan te doen. Een ervaren (amateur) horlogemaker lost dat wel voor je op bij een servicebeurt. Is ie wel waard zo te zien. Altijd wel leuke horloges, die Union Ancre’s. (Nederlands handels merk uit Amsterdam) zie hier:
Union Ancre: stukje Amsterdamse horlogegeschiedenis - Vintage Horlogeforum - Horlogeforum.nl - het forum voor liefhebbers van horloges

Kijk hier voor een horologemaker:
Zoek de dichtstbijzijnde horlogemaker met HF-recensie: - Ervaring met Horlogemakers - Horlogeforum.nl - het forum voor liefhebbers van horloges

1 like

Voor 2 euro is het nooit een miskoop. Een kop koffie kost al meer.
Het is (meestal) vrij gemakkelijk te fiksen.

2 likes

Hoi Peter, @Scudo, zou jij daar naar willen kijken?

Dank voor de informatie, helemaal Top

Nieuwe springbar er in, glaasje beetje oppoetsen met Polywax en je hebt weer een heel nieuw horloge! (en dan kan hij zo weer op Marktplaats ;))

3 likes

Hahaha, touche, nee marktplaats werkt voor geen meter.
Als de Union opgeknapt is zet ik hem in het blauwe gedeelte.
Is da wa KaiseRRuby?

1 like

Ik werk normaal gesproken alleen aan horloges van mezelf.
Maar ik wil best een keer voor je kijken. Meestal is het een simpel klusje, maar sommige uurwerken (die ook in Ancre gebruikt zijn en de kans is groot dat die hier in zit) zoals een FE 140 zijn wat lastig om goed te krijgen omdat de wijzerwrijving op een tussen as zit waar vaker problemen mee zijn. Dit wisten ze bij FE en ze hebben dat uurwerk zeker 3 x een update gegeven, maar de werkelijke problemen waren daarmee niet opgelost.

4 likes

Oké, ik snap het.
Ik zal zien wat ik er mee doe, is geen haast bij.
Dankjewel voor het meedenken.

Foto met een nato, gewoon lederen bandje krijg ik er niet tussen. :wink:

2 likes