Union Glashutte ervaring

Beste HF’ers.
Is er hier iemand op het forum die in het bezit is van een Union glashutte horloge? Ik ben erg benieuwd naar de ervaringen van jullie omtrent het merk. Zelf vind ik de noramis date erg mooi.

20 likes

ik heb deze al erg lang. Ik ben er zelf heel blij mee.

9 likes

Niet in bezit en ook nooit gehad. Maar volgens mij komt er uit Glashutte gewoon degelijke Duitse kwaliteit met Sellita en/of ETA uurwerken erin. Hangt van de prijs af of het de moeite waard is.

1 like

Ik heb weliswaar geen ervaring met Union, maar heb wel een Nomos en een Mühle Glashütte. Het is enerzijds in house, anderzijds een zeer degelijk en zwaar gemodificeerde Sellita, met driekwarts-brug, spechthals regulering, geblauwde schroeven en zo verder.

Gewoon met alles wat nodig is om Glashütte te mogen voeren op de wijzerplaat. Het dorp bewaakt die vereisten ook. Union is daar zeker een deel van.

1 like

Prachtig model!

Tof horloge maar juist de plaatsing van de datum verpest het feestje.
No date was hier echt beter geweest, voor mij althans.

Verder is het een merk onder de Swatchgroup paraplu dus de kwaliteit zal prima zijn.

1 like

Flinke kortingen bij Altherr: https://www.altherr.de/sale?filtration=["brand_Union+Glashütte"]

2 likes

Union als onderdeel van de swatch groep, gebruikt ETA base zover ik weet die inderdaad gemodificeerd wordt. Verder helemaal mee eens;-)
Edit: van ABTW: Behind a display caseback is the UNG-07-S1 automatic movement. The movement is based on the ETA 2892 but receives some important modifications, including a Silicon balance spring and a 60-hour power reserve. Longer power reserves are fantastic, but the trade-off here is a slightly reduced beat rate of 25,200 bph (3.5Hz). Finally, the movements are finished, hand-assembled, and regulated by the team in Glashütte.

1 like

Geen ervaring mee.