Steeds vaker ik kom bij het bekijken van horloges, op het internet, uit bij duitse merken.
Nu is mijn oog op een Union Glashutte gevallen.
Weet iemand een winkel in Nederland die ze heeft liggen?
Bij voorbaat dank 

Steeds vaker ik kom bij het bekijken van horloges, op het internet, uit bij duitse merken.
Nu is mijn oog op een Union Glashutte gevallen.
Weet iemand een winkel in Nederland die ze heeft liggen?
Bij voorbaat dank 

Ik vind het een mooi horloge, maar een power reserve op een automaat slaat wat mij betreft altijd de plank mis 
Ik vind het een mooi horloge, maar een power
reserve op een automaat slaat wat mij betreft
altijd de plank mis
Dat was niet de vraag 
@ Ivo: Twee dealers in Nederland, Amsterdam en Enschede. In Duitsland kom je het uiteraard veel meer tegen.
@ floris: Als je meerdere horloges hebt & door elkaar draagt, is er niets mis met een gangreserve. Best handig, maar niet essentieel, maar dat geldt voor meer dingen.
Mooi klassiek ontwerp en geblauwde details.
Reservemeter niet overbodig, zie het als een handwinder met hulpmotor.
( ook geen antwoord op de vraag
)
Maar wat is de diameter?
Grt.
Eindelijk een medestander :)-D
Twijfel zelf over de Noramis (chronograaf variant)
Vindt nagenoeg alle Glashutte uurwerken iets hebben.
Oh ja, d’r zit een dealer in Enschede.
Maak gewoon eens een tripje naar de oosterburen, want daar is het merk veel breder gezaaid. Juwelier Christ is dealer van Union en heeft meerdere filialen, ook vlak over de grens.
http://www.christ.de/category/uhren/index.html?brand=Union-Glashuette#content
Mij persoonlijk spreekt de Viro, het eenvoudigste model, wel aan. Zag het onlangs nog bij Christ in Münster.
Ook geen antwoord op je vraag, hoogstens een tip. Het zou n.l. zo maar kunnen zijn dat de Union Glashutte in Duitsland goedkoper is. Heb ik al vaker meegemaakt met luxe goederen.
(tu)
Succes!
Grt.
@ floris: Als je meerdere horloges hebt & door
elkaar draagt, is er niets mis met een
gangreserve. Best handig, maar niet essentieel,
maar dat geldt voor meer dingen.
+1
Zelf prefereer ik de manier v oa panerai, waar de PR op de achterzijde zit. Houdt de wijzerplaat lekker clean. En eenmaal om de pols gaat die wijzer niet meer omlaag :+
Mooi horloge.
Ik heb deze al lang op mijn lijst staan. Alleen nog nooit in het echt gezien.
Een paar maanden geleden heb ik contact gehad met Union over resellers, zij gaven aan dat er een in Enschede kwam. Succes.
http://s458.photobucket.com/user/jhopstaken/media/40/131041mm_zps4f7af7c4.jpg.html
mooie klok!
Ik ben fan!
Studio Küpper in Aken. www.studio-kuepper.de Vergeet niet dat je in Duitsland al gauw 25% korting kunt bedingen doch daarover pas beginnen als je horloge gepast hebt en lofzang erover hebt gezongen:D Succes.
Dank u voor de tip! (tu):)-D Aken is in de buurt en heb net vandaag een catalogus aangevraagd.
Als grote Longines fan moet ik toegeven dat ik nu wel gevallen ben voor Glashütte. (Ben geen liefhebber van te drukke horloges)
Het sparen kan beginnen!

Als grote Longines fan moet ik toegeven dat ik nu
wel gevallen ben voor Glashütte. (Ben geen
liefhebber van te drukke horloges)
Prima keuze (tu). Maar noem het merk wel Union, want met Glashütte wordt normaal Glashütte Original bedoeld. En dan moet je nog verder sparen 
(tu)
Als grote Longines fan moet ik toegeven dat ik nu
wel gevallen ben voor Glashütte. (Ben geen
liefhebber van te drukke horloges)
Het sparen kan beginnen!
Vreemd… afgekapte cijfers ben ik niet zo fan van, maar vind deze Longines mooier dan die Union.