hallo mede horloge fanaten ik heb onlangs geruild met iemand online en daar zat het volgende horloge bij
weet iemand wat het is
hallo mede horloge fanaten ik heb onlangs geruild met iemand online en daar zat het volgende horloge bij
De Belgische importeur van Pontiac besloot op een gegeven ogenblik dat het tijd werd voor een wat eenvoudiger en goedkoper merk om mensen die niet de prijs van een Pontiac wilden betalen toch te kunnen bedienen.
Dat werd het merk Lauréat.
Enkele jaren later nam de Nederlandse importeur om dezelfde reden de firma Henri Jullien over die het merk Union voerde.
Na enige tijd werden - als dat zinvol geacht werd - gezamelijk modellen ingekocht en (waarschijnlijk om kosten te besparen) met beide merken bedrukt ipv een deel met het ene en een deel met het andere merk.
De complete horloges werden bij verschillende fabrieken voornamelijk in Duitsland en Frankrijk ingekocht.
Je komt ze nog maar zelden tegen.
Oke wauw dat wist ik niet en is het bijzonder veel waard of is het niks waard en wat is precies het type
Je moet eerder denken aan niks dan aan veel
De waarde is gering, want
a) Het is geen bekend merk
b) Het horloge is niet van "superdupertopkwaliteit"
c) er zijn van hetzelfde model waarschijnlijk duizende exemplaren gemaakt voorzien van tientallen verschillende merken.
Mbt type of model: vroeger had je niet altijd een bepaalde naam voor een min of meer samenhangende groep horloges van één of ander merk.
Het was gewoon een Omega of een Tissot of een Pontiac. enz.
En toen kwamen naast de naamloze modellen de Omega Railmaster en de Tissot Navigator en de Pontiac Nageur enz.
Een marketing truukje om de identificatie met het merk te verhogen.
Ik denk dat je bij merken als Union Lauréat niet van type of model of lijn of wat dan ook moet spreken. Het gaat niet om het merk.
De inkopers keken bij een fabrikant de collectie door en als ze iets zagen wat in hun ogen (goed) verkoopbaar leek legden ze het opzij, discussieerden kort over aantallen en prijs, bestelden en reden naar de volgende fabrikant.
Het ging om goed verkoopbare, betaalbare modellen, snelle levering en even zo snelle verkoop.
Waarde is enkele tientjes, als het niet loopt vijf euro.
Oke ik zou hem ook niet verkopen puur omdat hij zo oud is en nu ook vanwege het bijzondere verhaal erachter nou top dankjewel allemaal Maar zelf vond ik het gek dat er ook anti magnetic en anti shock op stond op de plaat in het Frans denk ik en op de caseback in het Engels