Union

Hallo horloge-liefhebbers,

Dit is mijn eerste Topic op het forum en beleef veel plezier aan het lezen en kijken naar mooie klokjes

Ik ben de laatste tijd druk bezig met het verzamelen van horloges. Toen ik mijn vader vertelde dat ik vorige week Rikketik heb bezocht, kwam hij aan met wat oude klokjes waaronder deze van Union Ancre.

Ik wil deze laten restaureren en taxeren en vervolgens cadeau doen aan mijn vader .

Weet iemand een goed en betrouwbaar adres in de buurt van den Haag.
Groet Jeroen

13 likes

Welkom :partying_face: hier kan je kijken wat er bij jou in de buurt zit:

2 likes

Gaaf horloge.
De lijst met horlogemakers heb je al.
En wellicht dat @Cricket33 hier nog wat informatie over kan geven. Hij heeft een gelijkwaardige als ik mij niet vergis, met een goed verhaal.

4 likes

Zou denken dat Yema deze heeft gemaakt

9 likes

Yep, dit artikel bedoelde ik:

5 likes

Hierbij nog wat meer info over dit fraaie horloge. Inderdaad een Export Yema Rallygraf.
@straoven leuk om ook het origineel bij een van de forumleden te zien.

2 likes

Het horloge is inmiddels schoongemaakt en opgeknapt een nieuwe veer was nodig en een nieuw glas erop laten zetten.
Ik heb gekozen voor een lichtbruine band met een wit stiksel.
Ik ben erachter gekomen dat het klokje uit 1973 komt en is dus precies 50 jaar oud.
Dit is dus mijn eerste vintage horloge en is gewoon supertof om erbij te hebben.

14 likes

Fantastisch resultaat!! Veel draagplezier :sunglasses:

1 like

Mooi :ok_hand:

1 like

Mooi man! Veel plezier ermee

1 like

Heel speciaal om deze van je vader te krijgen. En weer terug te geven in opgeknapte staat! Ik heb die van @Cricket33 in handen gehad, dus ik weet dat dat moeite kost. :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

Lijkt erg mooi geworden :+1:

1 like

Prachtig!

1 like