Union

Vandaag ontving ik een brochure van Union. Ik vind het mooie klokjes, maar ik zie dit merk hier niet zo vaak voorbij komen. Wat is jullie mening over dit merk, vergeleken met andere merken in dezelfde prijsklasse?

Volgens mij is er in NL geen verkooppunt; heb ik dit juist?

Groet,
Steven

Gisteren toevallig ook de catalogus aangevraagd. :slight_smile:
Vind ze ook zeer mooi! Weet alleen niet of ik in die prijsklasse een Union zou aanschaffen.
Er is zoveel ander moois dan…

meende dat je er op kon fietsen hihi

oscar Schreef:

meende dat je er op kon fietsen hihi

Dacht ik ook!!!

Volgens mij is een van de “regulars” hier een trotse eigenaar… Ik heb wel eens op het punt gestaan er een te bestellen, maar had er nog nooit eentje in het echt gezien…

Heb wel eens gehoord - corrigeer me als ik 't mis heb - dat de uurwerken uit dezelfde fabriek als GO komen, en dat, door het succes van Glashutte de productie (en derhalve promotie…) van Union op een laag pitje staat: het grootste gedeelte van de capaciteit zou op gaan aan GO.

Anyway, wat ik ervan gezien heb: zeer de moeite waard…

Groet
Mark

dat heb ik ook gelezen op dit forum, van één van de “regulars”.
Ik vind het fraaie klokjes. En zeker hun geld waard!!
En…zeer exclusief, je zult ze niet gauw om iemands pols zien!!

Groet Arno.

Union zijn erg mooie horloges, manufactuur voor een acceptabele prijs. Rustig te vergelijken met GO.

Klopt, ik (regular) heb een Union Klassik Gangreserve automaat. Het is het submerk van Glasshutte Original, maar zoals reeds gemeld wordt de productiecapaciteit inmiddels grotendeels aangewend voor GO en niet voor Union. In Nederland zul je waarschijnlijk geen AD meer vinden die nog kan bestellen. In Duitsland liggen er nog wel klokken bij de dealers. De filosofie van Union (t.o.v. GO) is: we stoppen erin wat het uurwerk goed maakt en we laten weg wat het duur maakt. En dan klopt. De Union is een top klokje. Juwelier Lausscher in Aken heeft er nog enkele in voorraad.

Het motto bij Union is toch dat ze alles wat de prijs verhoogt weglaten en alles wat de kwaliteit verhoogt toevoegen…

wel een mooi klokje.
mooier als de fietsen om eerlijk te zijn.

Union maakt toch geen klokken meer?

Zeker wel.

Dacht pas geleden gelezen te hebben dat GO besloten had om Union niet meer te leveren…

Of wellicht per 2009…

Ik heb deze week een brochure van ze ontvangen; dit lijkt mij een teken van leven.

Wat is de reden dat ze zouden willen stoppen?

Steven Schreef:

Wat is de reden dat ze zouden willen stoppen?

Omdat ze aan Union bijna niks verdienen. GO is waar ze echt geld mee binnenhalen.

@Misha: Hoe kom je hieraan?

Als Union kwalitatief gelijkwaardig is aan GO dan zou met de veel lagere prijzen dit kunnen kloppen natuurlijk.

Groet,
Steven

ze blijven mooi …jammer dat ze niet gewoon bij de juwelier liggen zodat je eens in het echt kunt zien.

Even zoeken naar dealers in Duitsland, daar liggen ze nog!

thnx , voor de tip als ik weer eens naar duitsland ga zal ik zeker even kijken…

Aken centrum juwelier Lauscher!