Unisex

Soms staat er op een website een categorie "Unisex"
Staan daar nog horloges tussen die jullie zouden aanschaffen
of gaat dat tenkoste van je tandglazuur ?
kortom wat is de grens tussen done / not done, zuurstok kleurtjes,Swarovski kristallen ?

grtz. Gerard

nou meestal bij unisex: sexloos, wel deze Michael jordi voor mijn vrouw gekocht, draag ik nu ook nog wel eens!

Explore mokermike5

en natuurlijk hebben we deze nog:

Ooit deze 2 aangeschaft en die stonden officieel
zelfs onder de specs “dameshorloges” maar qua formaat 40mm Ø en kleur vond ik het best acceptabel, zelfs hier en daar met een likje autolak opgeleukt of met een ander bandje, en best draagbaar al is het maar op 1 April of met Carnaval.

Een Nomos Orion is naar mijn idee ook wel unisex. Ik zou het zeker waarderen wanneer een dame deze ook om heeft!

Omega Seamaster Quartz midsize

Mijn daily beater, als we een classic car rally rijden draagt mijn vriendin (navigator) hem.

NicoB)-

rammeldarm Schreef:

Omega Seamaster Quartz midsize

http://www.mijnalbum.nl/Foto-R64J8DPH-D.jpg

Mijn daily beater, als we een classic car rally
rijden draagt mijn vriendin (navigator) hem.

NicoB)-

als ze nu maar niet vaker naar haar horloge kijkt dan naar de wegenkaart :#

Een mannenmodel van een tijd geleden is nu een vrouwenmodeL geworden. (Formaat). Flauwekul vindt ik.

vinrouge Schreef:

Een mannenmodel van een tijd geleden is nu een
vrouwenmodeL geworden. (Formaat). Flauwekul vindt
ik.

ik denk alleen dat vrouwen weinig interesse hebben
in automaten, en dag/ datum horloges, vooral wanneer je ze vertelt dat ze de datum beter niet op de verkeerde momenten moet corrigeren.

Ik ontmoette laatst een dame die een Mondaine droeg… desgevraagd gaf ze toe dat ze’t horloge van haar man had geleend… omdat ze em wel vrolijk vond met die grote rode secondenwijzer… :slight_smile:

Ah, vandaar dat we af en toe de weg kwijt zijn(:smiley:

NicoB)-

@carpe tempus: hiaat in mijn kennis: wanneer mag je de datum niet vertstellen?
-zal wel met de radartjes van doen hebben-

Bij sommige uurwerken mag je de datum tussen half 10 'savonds en half 2 snachts niet verstellen… omdat de Tand van het verstelrad dan nog in de datumring grijpen… en omdat die tand niet verend is…

de 7750 is hier een klassiek voorbeeld van…
bij sommige uurwerken is de meeneemtand van het datumverstelrad verend gemaakt. en dan kan het geen kwaad… als je de datum verstelt, dan veert dat tandje gewoon weg… de ETA 2763 bijvoorbeeld heeft een dergelijke constructie…

Ik doe meestal het horloge stilzetten,
dan de wijzers op 6 over 6 zetten
en vervolgens de datum en/of dag via de kroon instellen tot 1 dag voor de huidige dag/datum
( ik zou hem dus vandaag op Maandag 15dec zetten )
vervolgens doordraaien tot de datum verspringt
( dan is het dus dinsdag 16 dec 00.00.00 hrs )
en vervolgens doordraaien naar de juiste tijd voor of na de middag, en dan het horloge weer op de seconde precies opstarten.

nadeel is wel dat je je horloge moet stilzetten
en je een 2e horloge o.i.d. erbij moet hebben om de juiste tijd weer in te stellen.

als ik een handwinder vergeten ben, of als ik een weekendje niet thuis geweest ben. dan gebruik ik of één van mijn andere horloges voor de tijd… of mijn mobiele telefoon… die krijgt zijn tijd van het netwerk… en zou dus gelijk moeten lopen…

ik draai meestal ook de tijd door tot ie op de goede datum staat… dan weet je tenminste zeker dat ie niet om 12 uur smiddags verspringt…

interesting: dat van die 7750, wist ik niet, toch goed om te weten:
nooit bij stilgestaan, toch geen problemen gekregen met deze:

Explore mokermike5

Mondaine heeft ook gewoon normale dames modellen hoor :wink:

Ja, hebben ze… maar zoals deze dame zei… "k heb em geleend van mijn man… " ik vond em als damesmodel te groot… damesmodellen zijn over het algemeen kleiner…
ze kon em goed hebben. 't was geen klein vrouwtje…:slight_smile:

't was geen klein vrouwtje…

eufemisme voor “dragonder of slagschip” ??

Ik zag een Rolex sub green!!
De dame in kwestie had geen idee wat ze om de pols had.
'Mooie kleur groen, want ik ben vegetariër’
Het toppunt van unisex:)

Grt.

drex Schreef:

Ik zag een Rolex sub green!!
De dame in kwestie had geen idee wat ze om de pols
had.
'Mooie kleur groen, want ik ben vegetariër’
Het toppunt van unisex:)

Grt.

dan had ze hem vast niet zelf betaald (:smiley: