United Watch Works vraag

Hi allen, kort vraagje over deze United Watch Works. Vind het beetje raar bij dit goedkope uurwerk maar het lijkt dat het uurwerk via de wijzer zijde uit moet, klopt dat ?

Ook iemand tips voor het servicen van deze non-runner ? Ik ben onbekend bij dit type Ruhla uurwerk.

Mvg

Ik denk dat ie er via de voorzijde uit moet inderdaad.
Kan je de vulring uitnemen, dan kan je beter zien of er nog ergens kastschroeven zitten oid.

Ik heb identiek dezelfde in uitstekende conditie. Mocht je interesse hebben, stuur me dan een bericht.

Ah kijk , dank !
Dit is een horloge van de vader van een vriendin. Dus er zit emotionele waarde in. Dus dat deze weer gaat lopen is wel de bedoeling. Mocht hij hopeloos kapot zijn , zal ik het voorleggen aan haar als ze dezelfde maar dan niet haar vaders horloge wil.

Mvg

1 like

Begrijpelijk, veel succes!

Mocht je m uit de kast hebben dan zou m niet helemaal demonteren. Ze zijn erg lastig weer in elkaar te krijgen.
Het uurwerk in zijn geheel in de schoonmaakmachine en dan de astappen smeren schijnt vrij gebruikelijk te zijn voor onderhoud bij dit soort uurwerken, al heb ik geen ervaring met deze methode

Inderdaad via de voorkant. Heb deze afgelopen week uit de kast gehad. Ivm nieuw glaasje en schoonmaken uurwerk.

1 like

Heb je m compleet gedemonteerd voor het schoonmaken ?

Nee, de balance gedemonteerd, alle te demonteren onderdelen onder de wijzerplaat. Daarna in de schoonmaak machine. Laten drogen en alles weer in de olie en vet zetten. Uurwerk volledig demonteren kan maar de kans dat je hem niet meer werkend krijgt is zeer groot. Deze manier verdient niet de schoonheidsprijs maar hij wordt wel schoon :wink:. Succes.

Ze zijn prima te servicen en zeer simpel in elkaar te zetten.
Het meest simpele uurwerk dat er is.
Het grote euvel bij deze uurwerken zijn de conische astappen van de balans. Die zijn bijna altijd altijd versleten en dan krijg je ze nooit meer goed aan het lopen omdat de balans dan te zwaar loopt.
Een uurwerk niet volledig demonteren en in zijn geheel in een schoonmaakmachine stoppen is broddelwerk.
Een Ruhla kun je eenvoudig uit elkaar halen en weer monteren. Een Timex daarentegen…

2 likes