Universal Duray micro rotor

Goeie middag allemaal!
Vandaag ging mijn wekelijkse uitstap (voor zolang ik dit nog kan doen) weer richting Tongeren naar de antiekmarkt. Ik heb weer een mooie vonst op de kop kunnen tikken. Nou ja, vonst… als je genoeg betaald vind je vanalles natuurlijk. Ook in Tongeren zitten we met een groep mensen samen en velen zijn meer op de hoogte van horloges dan van hun eigen vrouw :rofl:. Toch kon ik deze niet laten liggen en heb hem gekocht. Betreft een Universal Duray micro rotor wat volgens mij wel de meeste Universal horloges hebben. Een 18K massief gouden ding. Wel jammer van de inscriptie op het deksel maar zo draag ik ze zelden, vaker met het uur naar de bovenkant, zo zie je zelfs welk uur het is. Bovendien loopt hij nog mooi op tijd en heeft geen onderhoud nodig. Even opgepoetst met een geel doekje dat bedoeld is voor goud en hij blinkt weer zoals het zou moeten! Het kind is weer gelukkig!! :wink: :smiling_face_with_three_hearts:

19 likes

Mooi horloge, goede vondst.

Heel erg mooi! Gefeliciteerd met de vondst.

Dat is toch een mooie vondst :ok_hand:

Horloges zijn ook veel eenvoudiger :wink:. Mijn vrouw begrijpen heb ik opgegeven. Mooie Universal! Universal gaat opnieuw in de markt gezet worden door de man die ook Breitling weer groot gemaakt heeft. Ik vraag me af wat voor invloed dat gaat hebben op vintage Universal horloges. (Over 5 jaar of zo.)

Wat een prachtige UG Polerouter :ok_hand: Mooie vondst.

Gaaf horloge! Mooie vondst, veel plezier ermee

Gaaf, mooie vondst!

Leuke vondst en ik vind zo’n gravering best ok

1 like

Leuk horloge :+1:

Dit is geen Duray maar een double signed Polerouter. De juwelier Duray uit Brussel heeft ervoor gekozen om de eigen naam op de wijzerplaat te laten zetten. Dat maakt het horloge net even wat meer bijzonder. Dit is een overzicht met alle juweliers die dat deden:

2 likes

Persoonlijk vind ik dat Universal het sowieso niet slecht doet in de vintage markt. U moet eens even controleren welke prijzen deze hebben. Soms om omver te vallen…

1 like

Dit is een leuke tekst waaruit ik heel wat kan leren. En inderdaad, Duray was een minder bekende juwelier in Brussel die indertijd zijn naam liet zetten op de dials wat nog net iets meer bijzonder was. Universal heeft hierdoor en nog zo vele uitzonderingen toch wel een leuk verzamelvirus tot stand gebracht wat begint zoals ik, opzoeken en leren en beginnen verzamelen van dit merk. Wat mij aan dit horloge het meest heeft gefaccineerd was het werk. Zo perfect afgewerkt, dat zie je zeer zelden of je moet in de categorie Patek Philippe of Vacheron Constatin zitten. uiteindelijk is dit horloge nog meer bijzonder dan ik zelf al dacht. Bedankt voor deze tekst!

1 like

Leuk om te horen, veel draagplezier!