Universal Genève microrotor 18K

Goedenavond HF vrienden,

Van een zakelijke relatie krijg ik het volgende horloge aangeboden. Gekocht in 2001 nog nooit open geweest en weinig gedragen. Compleet met b&p. Maar ik heb geen idee van de waarde. Jullie toevallig wel? Ik hoor het graag!! Groeten en alvast bedankt Maichel

1 like

Welkom op het forum. Wat betekent ‘aangeboden’ in dit geval: in de schoot geworpen of te koop aangeboden?

Te koop aangeboden

Is dit een reissue of iets dergelijks? Ik heb dit model nooit eerder gezien, ik ken de vintage line wel.

Als het compleet met papieren is, dan staat er een ref. in vermeld. Als je die kunt doorgeven :wink:

Geen idee tot vanmiddag had ik er nog nooit van gehoord.

Krijg nog wat foto’s zal er naar vragen! :+1:

1 like

M035 bijgaand de volledige omschrijving

Universal Genève Golden Classic 69 automatic met originele doos, compleet, als volgt;
One of the last models produced before the brand stopped making watches.
Model : Universal Geneve Golden Classic 69
Reference: 169.110
Case : 18k solid yellow gold, 34,5mm diameter without crown, 8mm thickness, due to thin bezel wears like a 37mm watch.
Plexiglass crystal
Dial : solid silver with several patterns of guilloché, indexes and hands in gold.
Movement: caliber 1-69, microrotor, decorated with cotes geneve.
Watch was produced between 1990-2000, around 1000 pieces

Als het is wat het zou moeten zijn , heb je wel wat heel leuks aangeboden gekregen (als de prijs ook leuk is)

Curieus model inderdaad. UG cal. 1-69 werd gefabriceerd van 1965-1970. Een honderd procent vintage uurwerk dus, terwijl het horloge an sich duidelijk van later datum is (jaren '90). Vergelijkbare UG-horloges - jaren '90 - met microrotor die ik heb kunnen vinden hebben allemaal een cal. 101, ook een microrotor maar een recenter en totaal ander uurwerk, waarvan de rotor is gesigneerd met het latere UG-vignet. De oudere microrotor-uurwerken hebben een ongesigneerde rotor.
Het doet me een beetje denken aan de lijn die Eberhard in dezelfde tijd uitbracht en waarvan ik er zelf ook een heb: chronografen met historische Lemania-calibers uit de jaren '50 en '60. Maar goed, een referentienummer zal uitkomst moeten brengen.

Zoals ik al dacht, een moderne variant van een oud model.

Ik heb de ref. even ingetikt, en foto’s zijn van chronocentric geplukt?

Ik vind het maar raar dat ik geen 169.110 in de kast zie gegraveerd, maar iets anders.

Oeps, helemaal over het hoofd gezien dat er al een ref. wordt genoemd. :blush: Maar inderdaad staat er een ander nummer in de kast.
Ben nou toch wel benieuwd of de foto’s van het betreffende horloge zelf zijn. Op zich een mooi ding.

Foto’s komen van internet idd. De foto’s van het daadwerkelijke uurwerk krijg over een paar dagen zal ze dan posten, alvast bedankt voor de reacties!

Mooi geguillocheerde wijzerplaat.

Mag ik informeren wat de vraagprijs is? Kan per pb :slight_smile:

2,1k maar liefst Bart :money_mouth:

1 like

Heren, ter info mijn zaken relatie heeft de foto’s van internet geplukt om mij een idee te geven waar we over praten en heeft Zijn UG dus niet te koop gezet op internet. Mijn vraag is wat een goed bod is zodat ik het horloge kan overnemen van hem en nog steeds zaken kan blijven doen :wink:

Dat is linke soep. Hij wil verkopen, laat hem jou maar vertellen wat hij wil ontvangen…

Mee eens alleen wil ik dan wel weten of de vraagprijs enigszins realistisch is ! Dus ik ben voorkennis aan het vergaren :wink:

Ga maar hopen dat hij hier geen 2100 euro voor wil vangen,want hij heeft die prijs natuurlijk ook gezien .

http://www.chronocentric.com/forums/chronotrader/index.cgi?md=read;id=61631

Het is met deze collector items altijd wat de gek er voor geeft.

3 likes

Best aardig merk met een mooi verleden. Vintage Chrono’s in goede staat houden m.i. hun waarde, maar deze is geen vintage. Als je hem graag zou willen zou je een bod kunnen doen, maar ik zou er geen eerlijk gezegd geen 2100 euro voor over hebben. En die prijs zal verkoper zeker ook gezien hebben en in zijn achterhoofd hebben.

Je moet je afvragen of je dit horloge echt graag wil, zeker als je kijkt wat je voor bijvoorbeeld 2000 euro aan courante vintage modellen van meer bekende merken kan kopen.

Er is deze maand een 18K gouden Universal Genève met Cal 2/68 microrotor van eigenaar gewisseld voor €1290:

Standplaats Italië, dat is wat prijsdrukkend. Maar wel 36mm, dat is in principe prijsopdrijvend.
Bij dit soort horloges is dat dus niet de waarde, maar niets meer of minder dan “het bedrag wat één persoon er voor wilde betalen op 4 februrari”.

Geen verkeerde manier van denken.

1 like