Universal Genève - polerouter date microtor - cal 218-2 - Men - 1950-1959

Beste forum leden,
Ik ben in het bezit van een los uurwerk ( kast heeft iemand op de goudberg gegooid helaas).
Nu kan ik twee dingen doen .
Een andere kast zoeken mocht die er zijn of het uurwerkje verkopen?
Het is in een heel goede staat.
Ik hoor graag jullie adviezen of aanbiedingen (koopkast of verkoop uurwerk)
Ik laat me verrassen :smirk:

Hierbij de plaatjes.
Groet, Hans

2 likes

:sob::sob::sob::sob:

Moet je heel veel geluk hebben. De kast en deksel van een polerouter zijn gemerkt met een typenummer + plaat combinatie. Dis tenzij je een kast vindt voor speciaal dit referentienummer heb je een frankenwatch gemaakt.

De kroon, plaat en movement zijn wel geld waard. Zo te zien is de wijzer wel over de linkerkant van de plaat geschraapt. Klopt dat?

2 likes

Dank voor je reactie!
Jammer dat die goudzoekers :confounded: niet de waarde inzien van een dergelijk vintage horloge.
Ik zou bij verkoop graag een bedrag van € 125,- willen hebben?
In het echt is het klokje mooier dan op de foto’s.

Groet, Hans

als het mijn horloge was zou ik voluit voor een andere kast gaan en zelfs voor eventueel een gouden, waar hij in hoort te zitten :+1:

2 likes

Klopt, maar dan moet die wel te vinden zijn :star_struck:

1 like

op de foto’s afgaande verdient dit horloge het om in ere terug hersteld te worden :smiley:
maar als het nu niet de tijd daarvoor is leg hem weg en ooit komt de tijd er en je zal blij zijn dat je dat dan bereikt hebt :+1:
veel geluk (wat je ook doet) :smiley:

3 likes

Ik stierf een klein beetje van binnen toen ik dit las :cry:

Zoals in andere reacties al aangegeven: het is waarschijnlijk lastig om een passende kast te vinden, maar de “hunt” naar zo’n kast is zeker de moeite waard naar mijn inschatting.:slight_smile:

1 like

Ik denk het niet. Helaas. Gouden polerouter kasten zijn er sowieso niet heul veel (veel gold capped), en als ‘purist’ moet je eigenlijk ook bijpassende kast+caseback scoren bij de plaat. Oh… en de ring die bovenop de plaat moet.

Tis geen horlogemerk waarbij platen en kasten makkelijk te husselen zijn.

Of je maakt een Frankenwatch en bent daar tevreden mee.

Makkelijker is het om een verweerde gouden polerouter te kopen en de plaat/movement te wisselen met wat er in die kast zit.

3 likes

Hmm, daar heb je wel een punt :thinking: … Had het beter kunnen formuleren als “mocht je de juiste kast toevallig tegenkomen, dan mag je je heel gelukkig prijzen”.

Dit is wellicht een creatief alternatief.

Uurwerk van TS is wel echt in goede staat aan de foto’s te zien.

1 like

aangezien dit een heel zeldzame dial is en een specifieke ref nummer heeft denk ik dat het heel moeilijk zal zijn om deze te vinden. Het is wel een heel mooi.

Ja… Maar dat is beter te doen dan een losse kast vinden denk ik.

Het is sowieso jammer.

1 like

inderdaad. misschien kun je hem verkopen aan iemand die er een heeft in slechte staat.

1 like