Universal Genève Polerouter

Wat vinden jullie van dit voorbeeld hebben jullie aanmerkingen aan de hand van de foto’s en wat vinden jullie van de prijs

1 like

Op de universalgenevepolerouter.com site kan je het horloge vergelijken met de foto’s op de site.

Je hebt hiervoor het referentie nummer nodig op de achterdeksel, dan kan je zo achterhalen wat wel klopt en wat niet

Je hebt daar ook een schema waarin diameters, uurwerken etc staan.

Wat opvalt:
origineel gesigneerde kroon
Caseback in goede staat qua gravure logo en serienummer

Verder durf ik hier niet al te diep op in te gaan. Check eerst even zelf de site. Dit helpt heel veel!

Groet Martijn

2 likes

Ik heb me nooit verdiept in polerouters en ga dat ook nu niet doen.

Ik kan alleen zeggen dat ik dit exemplaar niet zo mooi vind.

Ook zou ik geen dress watch met een behoorlijk beschadigde kast willen hebben.

Plaat is denk ik origineel, wel is de meeste lume eraf.
Zou m wel bij daglicht willen zien.
Wijzers hadden lume moeten hebben maar dat is nu of zwart of weg. Ik zou willen weten welke van de 2.

Kan zelf op de foto’s het UG logo niet zien in t plexi.
Kroon lijkt origineel zijn.
Seconde wijzer twijfel ik aan. Lijkt een andere kleur.
Tis een vergulde kast in redelijk goede staat volgens mij

het lijkt alsof de referentie s20214-6 is wat dus niet klopt omdat de s20214-6 een zilveren dial en dus geen zwarte dial heeft de zwarte dial is 20214-4 dus hier is vermoedelijk mee gespeeld. wat me ook opvalt is dat de verkoper aanduid dat het van rond 1965 is terwijl de serie nummer eerder iets rond 1955 aanduid. de prijs is ook veel te hoog voor een franken voor rond de 1000 euro kun je soms een gold capped bumper vinden als je geluk hebt zelfs voor een heel stuk minder. Maar ik zou van deze af blijven er zijn te veel twijfels bij.
MVG

en de case lijkt mij ook een beetje overpolished.(pootjes zijn niet al te scherp meer)

Deze is goldcapped of verguld… dus als ie te gepolijst zou zijn zou t goud eraf moeten liggen.

Zijn vooral slechte donkere fotos.

De caseback had ik ook gespot. Durf alleen niet met zekerheid te zeggen wat er staat:

1 like

ben er vrij zeker van dat er 6 staat. wat mij ook op valt is dat het font van de ref en serienummer niet echt lijkt op de andere die ik al gezien hebt ook niet op mijn 20217 met serie 178xxxx. de pootjes lijken me toch te bot om goede staat te zijn misschien niet polished maar toch zeker gedragen. ik heb er geen goed gevoel bij als je meer vragen hebt moet je het eens aan Hamblar op instagram vragen hij is ook de oprichter van de website. Hij is zowat degene met de beste kennis alhoewel ik me nu al 2 jaar verdiep in polerouters.

2 likes

Ben het met je eens dat het een gevaarlijke is.

1 like

Heel erg bedankt iedereen

2 likes