Universal Geneve Polerouter

Geachte horlogeforum leden,

Ik sta op het punt deze Polerouter te kopen. Hebben jullie enig idee of er een originele plaat inzit welke niet opnieuw is geprint? En weet iemand mij misschien het referentie nummer te vertellen?

Alvast heel veel dank!

2 likes

Geen reprint, niet erg goede staat. Kroon lijkt me niet origineel maar is lastig te zien.

ref. 204605 - 204607 - 204610 - afhankelijk van details (kaliber, lug width, originele kroon).

Edit: obv deze foto’s. Close up van het font nodig om het met zekerheid te zeggen.

1 like

Even @Ruud er bij halen. Als-ie nog woorden vuil wil maken aan Polerouters. :grin:

Mijnenveld, namelijk. Ah, iemand was nog sneller. :+1:

1 like

2nd opinion is altijd goed!

1 like

Ligt aan de prijs.

Niet. :wink:

Ik zou hem in ieder geval niet kopen want hij heeft waterschade, de lume is helemaal zwart geworden en de wijzerplaat heeft schade. Het font is daardoor ook niet meer wat het geweest is.

1 like

Touchè.

Valt mee, maar

Dank voor het heldere en snelle antwoord. Hierbij nog wat foto’s, zelf vind ik het gek dat de caseback geen inscriptie heeft, overigens wel aan de binnenzijde.

1 like

Dank voor de informatie, dan wordt het hem toch niet!

De kroon is in ieder geval origineel.
Het is een 204610-2. De case back is gepolijst en de inscriptie is erg ondiep. Bij héél veel Polerouters is deze daardoor verdwenen.

Ah dat verklaard een hoop! Hij wil hem voor 1000 euro van de hand doen maar gezien de waterschade lijkt dit mij dus geen verstandige aankoop.

Een beetje of topic maar over waterschade gesproken. Een ander horloge waar ik naar kijk heeft bij de 3 en op andere plekken een soort groenige aanslag, is dit dan ook waterschade? Onwijs bedankt voor de hulp tot zo ver. Wederom excuus voor de slechte kwaliteit van de foto.

Een witte dial is wel vatbaar voor wat vocht of viezigheid. Veel horloges op die leeftijd hebben wel wat plekjes. Maar deze is een stuk beter dan de UG. Verder heb ik geen kennis van JLC dus over originaliteit durf ik geen uitspraak te doen. :wink:

Onwijs bedankt! Dat gaat het toch deze worden!

Eens.

Zou denken dat t uurwerk niet klopt. Volgens mij moet dat een 218-2 zijn, tenzij het een vroege is.

Niet dat je dat nog kan checken :rofl:

2 likes

Doorspeuren naar een mooi exemplaar #tip

11 likes

Zon exemplaar ga je nooit meer (betaalbaar) vinden -@Martijn.

Wel de mooiste polerouter op HF

1 like

In goede “oude” tijden 1999, deze nog voor 20 gulden kunnen kopen :partying_face:
Groeten Iwan :motorcycle:

5 likes

Wat is de maat van die? 33,5mm?

Beide prachtige exemplaren, ik ga nog maar even goed doorzoeken haha

1 like